שיווק באינטרנט

כולם צריכים שיווק, הדברים שיובאו בשורות אלה נכונים לכל החברות, אך ביתר שאת באשר לחברות בתחילת דרכן או לפרויקטים חדשים בחברות ותיקות. לחברה חדשה אין רשימות תפוצה ואין מוניטין שאפשר לסמוך עליהם שיזכירו ללקוחות ותיקים שבחברה זו ניתן לקבל שירות או לרכוש מוצר שהם זקוקים לו. בנייה של מותג ותיק יכולה לקחת שנים רבות ותקציבים גדולים מאוד (ואף את המותג הוותיק צריך לתדלק ולא להאמין שייסע רק בכוחות עצמו) ולכן בניית מותג צריכה להיות הדרגתית ויעילה בחברות או פרויקטים צעירים, שכן מותג לא יכול שייבנה, אלא לאורך זמן ובתקציבים הגיוניים, שלא יחסלו את כל התקציב השוטף של החברה. חברה מתחילה צריכה שיווק רזה ויעיל מאוד, שיווק ממוקד וממורכז בדיוק לפלח השוק היעיל ביותר לחברה.

בחירת תוכנית שיווק לעסק

לפני בחירתה של תכנית שיווק לחברה צעירה, צריך לוודא שהחברה ערוכה לקלוט את הלקוחות ולתת להם שירות מעולה. כמו כן, יש לוודא שכל ערוצי השיווק פתוחים, לרבות אתר אינטרנט העונה על הצרכים של החברה והולם את המיצוב של החברה. כך למשל, פרסום בערוצים שמאפשרת חברת גוגל אפשריים רק למי שיש לו אתר אינטרנט, לכן לפני שמתחילים לשווק –  צריך לבנות אתר אינטרנט.
אחרי שיש לנו אתר שנראה מכובד, צריך לפלח את השוק ולהבין היכן נמצא הקהל שאנו רוצים לפנות אליו, מה היא אוהב לקרוא ולראות והיכן היא מבלה, עובד ומבצע את הקניות האחרות שלו (אלה שהיא לא מבצע אצלנו).
אחרי הפילוח צריך  לסמן היכן אנו רוצים למצב את החברה שלנו על מנת שתהיה התאמה בין רמת המוצר שאנו מוכרים לרמת הלקוח הקונה את המוצר.

יצירת תקציב למסע פרסום ומיתוג במדיות השונות

ערוצי השיווק אינם מוגבלים ולפניכם רשימה קצרה של אפשרויות שיווק, עם הערכה גסה של עלותה של כל מדיה עבור מסע פרסום של חודש ימים. כמובן שאפשר להשקיע את כל התקציב רק בערוץ אחד וכמובן שישנם מסעות פרסום שעולים מיליוני שקלים. יחסי ציבור במשרד אחד עולים 30,000 שקלים בחודש ואילו לצורך עניין אחר יחסי ציבור יכולים לעלות 1,500 ₪ בלבד.

פרסום ממומן גוגל            1,500 ₪
יחסי ציבור                3,000 ₪
קידום אתרים אורגני            1,500 ₪
דיוור ישיר – אלקטרוני וכתוב        4,000 ₪
ירחון ממוקד                7,000 ₪
באנרים באתרי אינטרנט            3,000 ₪
דיילים ומוכרנים            6,000 ₪
רדיו                    30,000 ₪
שילוט חוצות                70,000 ₪
אירוע השקה                90,000 ₪
טלוויזיה – פרסומות                      300,000 ₪

המחירים מיועדים לספק סדר גודל בלבד ואינם מוחלטים או מדויקים לחלוטין אך ניתן ללמוד בנקל כי מספר ערוצי שיווק אינם באים בחשבון כאשר מדובר בחברה צעירה שלה תקציבים זעומים. אחד הכללים במסעות פרסום היא שהמסע צריך להיות על פני תקופה שכן מסע פרסום חד פעמי עלול להימחות מהזיכרון במהירות רבה. לפיכך תכנית שיווק להתחלת עבודה ולהחדרה ראשונית של כל מוצר צריכה להימשך בין 3 חודשים מינימום ועד לחצי שנה. גם התקציב צריך להיות מחולק בהתאם לתקופה שאנו מדברים עליה.

המאמר כנתב בסיוע אתר מיזוגים mizugim.co.il : מכירת עסקים, רכישות ומיזוגים של חברות בישראל ובעולם.

יחסי ציבור באינטרנט – הרושם הנכון בזמן הנכון במקום הנכון
יחסי ציבור הם חלק בלתי נפרד מהפעילות של פלח נכבד של העסקים והארגונים בימינו, ויחסי ציבור באינטרנט הם נדבך מרכזי בבניית התדמית הנכונה ומיתוג הגופים השונים, שכן האינטרנט הוא מקור מידע משמעותי עבור חלקים נרחבים בציבור.
פעילות יח”צנית באינטרנט כוללת הפגנת נוכחות קבועה היוצרת את הרושם הרצוי ברשתות חברתיות שונות, איתור אתרים בהם כדאי במיוחד להשקיע משאבים לשם פרסום תכנים מפרגנים אודות העסק/ארגון, יצירת שיתופי פעולה עם בלוגרים מובילים בתחומים רלוונטיים, הפקת סרטונים ויראליים, ניהול מוניטין ברשת (ORM) עבור העומדים בראש העסק/ארגון, ועוד.
בנוסף, במסגרת יחסי ציבור באינטרנט מתבצעת גם פעילות קידום אתרים על מנת שהמסרים הנכונים ייחשפו לעיניים רבות ככל האפשר.