כיצד נדע כי קמפיין אדוורדס השתפר בביצועים?

  • 4 באוגוסט 2016
  • PPC
No Comments

מייל ללקוח המסביר על השינויים בקמפיין מאז שעבר לניהול של חברת אלטלייף, ומסביר מדוע  (באותו תקציב) -כעת הקמפיין טוב יותר ויעיל יותר:

כפי שתוכל לראות בדוחות המצורפים, מבחינת כמות הקליקים, שתי התקופות נראות דומה, אבל הנתון הזה פחות רלוונטי, מכיוון שבעלויות המאוד נמוכות לקליק בקמפיין שלך (בין חצי-שקל לשני-שליש לקליק בממוצע), הגורם העיקרי למספר הקליקים הוא התקציב, וזה לא השתנה.
חוץ ממספר הקליקים, כל יתר הנתונים השתנו משמעותית.
מספר החשיפות ירד – זה לאו דווקא נתון רע. לפי דוח ביטוי החיפוש, זו היתה אחת הבעיות העיקריות בקמפיין שנובעת מבעיה במיקוד הקמפיין.
לצורך השוואה – בתקופת הייחוס (27/5 עד 26/6) הופיעו מעל 800 ביטוים שונים בתוצאות, בכמות כוללת של יותר מ-18 אלף חשיפות. חלק גדול מהן, כנראה בכלל לא רלוונטיות לגולש, מה שמוביל לבזבוז קליקים או ירידה בציון האיכות, או שניהם ביחד.
לעומת זאת, בחודש יולי, לאחר השינוים בקמפיין, ירדנו לכ-400 ביטוים שונים, ורק 6,000 חשיפות.
התוצאה היא קליקים הרבה יותר רלוונטיים, ולכן גם איכותיים יותר.
 
אחוז ההקלקה (CTR) עלה פי שלושה – מ-4% ל-12%. זו אמנם תוצאה מתמטית (מספר הקליקים חלקי מספר ההופעות בתוצאות), אבל יש לה השלכות גדולות מאוד על ציון האיכות של המילים, וככל שהוא גבוה יותר, כך העלות לקליק יורדת, ויש לכך השלכות עתידיות.
ההסבר המרכזי לעליה ב-CTR הוא בכך שפירקנו את הקמפיין לקבוצות קטנות יותר ולכל קבוצה יש כעת מודעת ייעודיות משלה. לשיטת המיקוד הזו היתה השפעה גם המיקום הממוצע של המילים (עלה ממקום ממוצע של 3.5 למקום ממוצע של 1.6), וגם לכך יש השפעה על ה-CTR.
שיעור החשיפה עלה משמעותית – מ-10% ל-88% – זה נתון מאוד משמעותי. מה שהנתון הזה אומר הוא כמה מתוך סך כל החשיפה האפשרית (100%) של המילים שבחרת, באמת הופעת בתוצאות החיפוש. לפני השינוי המודעות שלך הופיעו רק עשירית מהפוטנציאל שלהן.
פרקטית זה אומר, יחד עם הפסקה על מספר החשיפות, שביטויי החיפוש שלך התפזרו באופן רחב הרבה יותר מדי, ולמעשה איבדו מיקוד ולכן הפסידו את הפוטנציאל שלהן, והסיבה המרכזית לכך היא עודף של מילים לא רלוונטיות שהובילו לדירוגים נמוכים ואף יציאה מעמוד ראשון.
בדוחות המצורפים תוכל להשוות בין התקופות, ובין מילות החיפוש המרכזיות בשתי התקופות.
כאמור, טיפלנו בכל הבעיות ואנחנו ממשיכים לעקוב ולשפר כל הזמן.
במידה ויש לך בקשות או שאלות, אתה מוזמן לפנות אלי בכל עת ואשמח לעזור.
בנוסף, אשמח לשמוע ממך האם הורגש שינוי בתקופה הזו.
מצורפים למייל זה:
  • דוח פעילות בקמפיין בחודש יולי
  • דוח פעילות בקמפיין – השוואתי (27/5 עד 26/6 – תקופה זהה ליולי)
  • דוח ביטוי חיפוש בפועל – יולי
  • דוח ביטוי חיפוש בפועל – השוואתי
  • חשבונית על תשלום שהועבר לגוגל במהלך החודש (למסור להנהלת חשבונות)

This is author biographical info, that can be used to tell more about you, your iterests, background and experience. You can change it on Admin > Users > Your Profile > Biographical Info page."

אודותינו ואודות הבלוג

אלטלייף קידום אתרים היא חברת שיווק באינטרנט, הממוקדת בהשגת תוצאות מעולות עבור הלקוחות, באמצעות ערוצי מדיה מרכזיים באינטרנט.

בקש הצעת מחיר ללא התחייבות

אנו מציעים שירותי קידום אתרים מקצועיים, שעוזרים לעסקים להגדיל את חשיפתם לגולשים ואת נפח התנועה האיכותית לאתר הבית שלהם, ע"י שיפור משמעותי במיקומי ביטויי המפתח הרלוונטיים להם בתוצאת החיפוש, גם כאשר מדובר בתחומים תחרותיים.

עוד מהבלוג שלנו

צפה בכל הפוסטים