פרסום ממומן בגוגל (גוגל אדוורדס)

קידום ממומן בגוגל, נקרא גם פרסום בגוגל אדוורדס ופירושו פרסום של עסק או של שירות מסויים, דרך מודעות בתשלום המופיעות בדף החיפוש של גוגל, מעל או מתחת לתוצאות האורגניות ("האמיתיות"). כאשר מישהו מבצע חיפוש של מילה או ביטוי כלשהם בגוגל, מוצגות בראש הדף עד ארבע פרסומות, ורק אחריהן מתחילות התוצאות ה"אמיתיות" של החיפוש. אלו הן ה"פרסומות הממומנות" של גוגל.

למעשה גוגל מציגים את המודעות בחינם, ורק כאשר מקישים על המודעה שלכם – אתם משלמים עבור ה"הקלקה".
הייחודיות של העסק שלכם צריכה לבוא לידי ביטוי גם בבחירת ביטויי המפתח: חשוב לבחור ביטויים ממוקדים המבוססים על הייחוד העסקי (ניתן להיעזר בכלי עזר המסייע למצוא ביטויים ממוקדים ומדוייקים – על כך נכתוב במדריך נפרד).

המערכת של גוגל פשוטה לתפעול ומדהימה ביעילות שלה. אין עוד שיטת פרסום כה ממוקדת, המביאה לקוחות בדרך כה מהירה. כאשר אתם בוחרים את ביטויים המתאימים בצורה המקסימאלית לשירות הייחודי אותו אתם מציעים –אזי תשלמו פחות עבור כל קליק, והלקוחות אשר ילחצו על המודעות שלכם יהיו לקוחות איכותיים ומתאימים יותר עבורכם.

יתרונות נוספים של המערכת הם:

  1. שליטה מוחלטת בתקציב. ניתן לקבוע תקציב ברמה שבועית, כך שמצד אחד אתם לא נכנסים להוצאות לא צפויות, ומצד שני, בשעת הצורך, ניתן להעלות תקציב ובאופן מיידי להזרים תנועה רבה לאתר.
  2. קל לבצע חקר ביצועים. על ידי הגדרת יעדים, ניתן לדעת איזה אחוז מהקליקים הפכו לפניות וכמה כסף "עולה" לכם להשיג פנייה, או להשיג לקוח (רק אחד מכל מספר פונים הופך ללקוח).

לסיכום, כאשר האתר שלכם יהיה מסודר, ברור, וממוקד בשירות הייחודי אותו אתם מספקים, הגולש אשר לחץ על המודעה והגיע אליכם, גם ייצור אתכם קשר. כך תוכלו להגדיל את העסק משבוע לשבוע.

אנחנו מציעים את השירות הזה בתשלום, משלוש סיבות עיקריות:

  1. לא לכל לקוח יש את הזמן והרצון לעשות זאת בעצמו.
  2. בכדי להגיע לתוצאות טובות של מסע הפרסום, יש להכיר את עקרונות הפרסום בגוגל, המתחילים בחקר ובחירת מילות המפתח, ואופן הגדרתן.
  3. אנו יודעים לנהל נכון את תקציב הפרסום. מפרסם שאינו בקיא במערכת, עשוי קרוב לוודאי, להשתמש בהצעות מחיר גבוהות מדי, לרוב שלא לצורך ובהגזמה, הגורמים לרוב, בשילוב עם בחירה והגדרה לקויה של מילות מפתח והגדרות נוספות, לבזבוז תקציב ואף הפסד מהפרסום.

אנחנו יודעים לנהל את הקמפיין נכון, באופן מאוזן, ועל ידי כך למקד את המודעות ללקוחות פוטנציאליים באיכות גבוהה יותר.

הסבר נוסף על גוגל אדוורדס – הקידום הממומן.

קידום ממומן במנועי חיפוש פירושו פרסום של עסק או של שירות מסויים, בצורה של מודעות בתשלום המופיעות בדף החיפוש של גוגל, מעל או משמאל לתוצאות ה"אמיתיות" של מנוע החיפוש.
הפרסום הוא לרוב ממוקד מילות מפתח. העסק בוחר את מילות המפתח שכאשר מקישים אותן תופיע המודעה שלו. מותר לו לבחור מאות מילים, רלוונטיות יותר או פחות. ניתן לו גם לבקש שכאשר מקישים מילים הקשורות למתחרים שלו, תקפוץ המודעה הממומנת שלו, משמאל לתוצאות החיפוש.

התשלום עבור הפרסומות הוא לפי הקלקה: אתה לא משלם עבור כל פעם שהמודעה מופיעה, אלא רק על כל פעם שהגולש בחר להקליק עליה ונכנס לאתר שלך (גם אם הוא יצא משם אחרי חצי שנייה).

גובה התשלום נקבע על ידי מספר פרמטרים כגון רמת התחרות ומידת הרלוונטיות של המפרסם לנושא.

מכאן אנו לומדים מספר דברים:

  1. כדאי לפרסם במילים רלוונטיות, כדי לגרום לכך שהגולשים שנכנסו לאתר שלכם, אכן חיפשו בסבירות גבוהה את מה שאתם מציעים.
  2. כדאי למצוא ביטויים ספציפיים ומדוייקים, בהן אתם רלוונטיים ביותר. כך יש סבירות שהתחרות תהיה נמוכה יותר ואתם תשיגו יותר הקלקות ובמחיר זול יותר.
  3. זה בסדר לפרסם גם במילים לא רלוונטיות, פשוט ייתכן שתשלמו הרבה עבור כל הקלקה וייתכן שלא יקישו עליכם אלא על המתחרים.
  4. חשוב לזכור שמרבית הגולשים מעדיפים להקיש על התוצאות האורגניות של החיפוש ולא על תוצאות ממומנות.
  5. חשוב להבין שהקלקה על האתר היא רק ההתחלה. אחר כך השאלה היא האם האתר מזמין את הגולש להישאר בו ולבצע עסקה.

יתרונו של הקידום הממומן הוא בכך שהוא מביא לתוצאות מיידיות. חסרונו בכך שההמשך שלו תמיד תלוי בהמשך התשלום.