אתר אינטרנט או דף נחיתה שעובדים עבורך

חמישה צעדים לאתר או דף נחיתה אשר עובד עבורך, ומביא לקוחות

פתיחה

הרבה מהתסכול של בעלי עסקים שפונים אלינו נובע מכך שהם השקיעו רבות באתר יפה ומעוצב אבל בשורה התחתונה הם כלל לא מקבלים פניות של לקוחות.
מטרת המדריך שלפניך היא לתת לכך מענה.

השקעת כסף, זמן, מחשבה בבניית אתר לעסק שלך – ולקוחות אין…
מה עושים?

חילקנו את המסמך לשני חלקים:
החלק הראשון מתמקד ביצירת אתר שגורם לאנשים שמגיעים אליו להפוך ללקוחות.
החלק השני מתמקד בהזרמה של תנועה ממוקדת של תנועה לאתר.

חלק ראשון: יצירת אתר ממיר

טעות שבעלי עסקים רבים עושים היא להתחיל לקדם אתר שלא יודע להמיר.

לפני שמשקיעים כסף בלהביא תנועה לאתר, כדאי לוודא שהאתר באמת “יודע” להפוך את התנועה הזאת לפניות. כלומר – אנשים שחיפשו את השירות הספציפי שאתם נותנים, נכנסו לאתר שלכם ויצרו אתכם קשר.

איך עושים את זה?

1.       הבלטת הייחוד העסקי שלך

מדוע כל בעל עסק חייב לזהות את הייחוד העסקי שלו?

 

הייחוד שלך הוא התשובה לשאלה, שהגולש לכאורה שואל:

“למה כדאי לי לבחור דווקא בך?”

תשובה ברורה לשאלה הזו לא רק שתגרום ללקוחות לבחור בך היא גם תאפשר לך להעלות מחירים.
התשובה שלך צריכה להבליט את העסק שלך על פני המתחרים שלך: היא צריכה להיות כתובה בצורה ייחודית וגם להסביר בצורה ברורה מהם היתרונות שלך ומדוע כדאי לבחור בך. במקרים רבים, התשובה צריכה להיות קשורה לחששות של הלקוח הפוטנציאלי שלך – כלומר למשהו שחסר בתחום בו אתה עוסק (אולי ניסיון,אולי תחום התמחות ייחודי, אולי מהירות אספקה)

 

מה הייחוד שלך?

כמה שאלות שמענה עליהן יעזור לך למצוא את הייחוד העסקי שלך:

  • מה הקהל שלך צריך?
  • מהו היתרון של המוצר שלך?
  • איזו תועלת משמעותית תצמח ללקוח משימוש במוצר שלך?
  • מה התוצאות אליהן יגיע הלקוח בזכות שימוש במוצר?

 

לדוגמא, כאשר בנינו את אתר האינטרנט שלנו, חשבנו מה מייחד אותנו בתחום קידום האתרים. תחילה חשבנו על מקצועיות, אך מן הסתם כל מי שמציע שירותי קידום מציג את עצמו כמקצועי….(והרבה אכן באמת מקצועיים). ואז חשבנו על אמינות. לכתוב על זה שהלקוחות שלנו יודעים שעלינו באמת אפשר לסמוך, ושאנחנו מעל הכל- ישרים, אמינים ואחראים על איכות העבודה. כתבנו את זה, בתוספת עדויות של לקוחות והדבר הביא לתוצאות טובות מאוד.

2.      ­­ חידוד המסר השיווקי

המסר השיווקי נגזר מתוך הייחוד העסקי ותפקידו להניע את הלקוח שלך לבצע פעולה כלשהי: רישום, פנייה טלפונית או רכישה באתר.

הגורמים שיאפשרו לזה לקרות הם:

  • הלקוח רואה שאתה מבין את הבעיה שלו ושיש לך מענה מדויק עבורו
  • המסר מוצג בצורה הגורמת ללקוח לרצות את השירות או המוצר עכשיו
  • יש עדויות על איכות המוצר

כאן אין נוסחה אחת יחידה של איך צריך לכתוב זאת –כי בכל תחום יש להדגיש דברים אחרים

לדוגמא, כאשר כתבנו את המסר השיווקי של אתר המספק השוואות מחירי ליסינג, הדגשנו את היעילות והנוחות בכך שהם רק צריכים למלא טופס וחברות הליסינג כבר “ירדפו” אחריהם עם הצעות. וגם הצענו הפשטות: הם רק יצטרכו לבחור את ההצעה המשתלמת ביותר.

באתרים המציעים לימודי מקצוע  או השתלמות מקצועית – מנסים להציע משהו ייחודי שתקבלו מלבד הלימודים: ליווי במציאת עבודה, הסמכה בינלאומית, מלגה למי שיירשם מוקדם וכו’.

בתחום של טיפול וייעוץ זוגי, יש צורך ליצור ביטחון אצל הגולש שהוא אכן הגיע לאדם רציני ואמין ולכן הם משלבים במסר השיווקי שלהם גם מידע על עצמם.

בשורה התחתונה כל אחד יכול ליצור מסר שיווקי אשר יופיע באתר ויעזור להפוך את הגולשים ללקוחות.

3.      בניה נכונה של דפי הנחיתה באתר

דף הבית ושאר דפי הנחיתה באתר לא אמורים לספר עליכם, לא לתת מידע, ולאו דווקא להיות יפים ומעוצבים.
הם צריכים לתת מענה לצורך של הלקוח בצורה עניינית וברורה.
חשוב שהלקוח ידע שהוא הגיע למקום הנכון בו גם מבינים את הבעיה שלו וגם מציעים לו פיתרון.

דף נחיתה טוב יתחיל לרוב בהסבר על הבעיה, ואז יציע פיתרון באופן ברור.

בהמשך הדף חשוב להסביר ללקוח מה מצופה ממנו לעשות: לדוגמא להירשם לשיחת ייעוץ חינם, להירשם לקבלת מדריך, או ליצור קשר.

שאר הדברים כמו הסבר על העסק, בלוג, מידע מקצועי, המלצות לקוחות וכו, הם חשובים וצריכים לקבל מענה על ידי תפריט הניווט.

עקרונות נוספים שאתם רוצים לשמור עליהם:

  • ניווט נוח באתר: תפריטים נגישים וברורים, גישה פשוט לכל התכנים באתר וכן בחזרה לעמוד הבית
  • כותרות נכונות באתר, שמות ברורים לעמודים
  • מסרים ברורים (לכל עמוד יכול להיות מסר משלו)
  • תוכן אמין, ללא שגיאות כתיב, כתוב בשפה תקנית
  • הנעה לפעולה (טקסט שמוביל את הקורא לבצע את הפעולה שתרצו, ללחוץ על הכפתור, לשלוח טופס, להתקשר או לרכוש.)
  • מספר אמצעי יצירת קשר נוחים ונגישים (מספרי בטלפון במקומות שונים באתר, טפסי יצירת קשר נגישים ונוחים לשימוש)

 

 

חלק שני: הבאת לקוחות פוטנציאליים לאתר

 

עכשיו אחרי שהאתר שלך ערוך היטב, מבליט את הייחוד שלך, ומניע לפעולה, השלב הבא הוא הבאת לקוחות פוטנציאלים לאתר שלך.
האמירה המקובלת היא שאתר צריך תנועה, מבקרים. זו טעות. תנועת מבקרים אקראית, היא כמעט חסרת ערך. ההנחה היא שהזרמת תנועה לאתר עולה כסף ואם אתה משקיע בלהביא תנועה שאינה ממוקדת, אתה מבזבז כסף.
לכן אנחנו משתמשים במונח הבאת לקוחות פוטנציאליים. המטרה היא להביא לאתר אנשים שמתעניינים במוצר או בשרות.
למרבית העסקים הדרך היעילה ביותר להזרים לקוחות פוטנציאליים היא שימוש בכלים של גוגל.

להלן שתי דרכים עוצמתיות להביא לאתרך אנשים שמתעניינים בשרות או במוצר שלך:

4.      פרסום ממוקד ויעיל בגוגל אדוורדס

הסבר:

קידום ממומן בגוגל, נקרא גם פרסום בגוגל אדוורדס ופירושו פרסום של עסק או של שירות מסויים, דרך מודעות בתשלום המופיעות בדף החיפוש של גוגל, מעל או משמאל לתוצאות ה”אמיתיות”.

כאשר מישהו מקליק מילה כלשהי בגוגל, מוצגות בראש הדף שלוש פרסומות, ורק אחריהן מתחילות התוצאות ה”אמיתיות” של החיפוש.  בנוסף, משמאל לתוצאות , מוצגות חמש פרסומות נוספות.

אלו הן ה”פרסומות הממומנות” של גוגל.

 

למעשה גוגל מציגים את המודעות בחינם, ורק כאשר מקישים על המודעה שלכם – אתם משלמים עבור ה”הקלקה”.

הייחודיות של העסק שלכם צריכה לבוא לידי ביטוי גם בבחירת ביטויי המפתח: חשוב לבחור ביטויים ממוקדים המבוססים על הייחוד העסקי. (ניתן להיעזר בכלי עזר המסייע למצוא ביטויים ממוקדים ומדוייקים – על כך נכתוב במדריך נפרד).

 

המערכת של גוגל פשוטה לתפעול ומדהימה ביעילות שלה. אין עוד שיטת פרסום כה ממוקדת, המביאה לקוחות בדרך כה מהירה. כאשר אתם בוחרים את ביטויים המתאימים בצורה המקסימאלית לשירות הייחודי אותו אתם מציעים –אזי תשלמו פחות עבור כל קליק, והלקוחות אשר ילחצו על המודעות שלכם יהיו לקוחות איכותיים ומתאימים יותר עבורכם.

 

יתרונות נוספים של המערכת הם:

  • שליטה מוחלטת בתקציב. ניתן לקבוע תקציב ברמה שבועית, כך שמצד אחד אתם לא נכנסים להוצאות לא צפויות, ומצד שני, בשעת הצורך, ניתן להעלות תקציב ובאופן מיידי להזרים תנועה רבה לאתר.
  • קל לבצע חקר ביצועים. על ידי הגדרת יעדים, ניתן לדעת איזה אחוז מהקליקים הפכו לפניות וכמה כסף “עולה” לכם להשיג פנייה, או להשיג לקוח ( רק אחד מכל מספר פונים הופך ללקוח).

 

סיכום:

כאשר האתר שלכם יהיה מסודר, ברור, וממוקד בשירות הייחודי אותו אתם מספקים, הגולש אשר לחץ על המודעה והגיע אליכם, גם ייצור אתכם קשר. כך תוכלו להגדיל את העסק משבוע לשבוע.

5.      קידום אורגני ממוקד מבוסס זנב ארוך

הסבר: קידום אורגני משמעו קידום האתר בתוצאות ה”אמיתיות” של גוגל, כך שהאתר יופיע לא רק במודעות בתשלום, אלא גם בחיפושים האורגניים. בדרך זו מקבלים תנועת גולשים ללא עלות.

כדאי לקדם רק ביטויים ממוקדים וספציפיים אשר עבדו טוב באדוורדס, ובכך  להימנע מהתחרות הקשה אשר קיימת בביטויים כלליים מידי. (אפשר גם למצוא ביטויים טובים וממוקדים על ידי שימוש ב”כלי מילות המפתח” של גוגל.) חשוב להבין שקידום אורגני מתבצע מול מתחרים אחרים שגם רוצים להופיע בתוצאות האמיתיות, ולכן חשוב לבחור ביטויים נכונים, שהינם קלים יותר לקידום מחד, ומביאים יותר לקוחות מאידך.

 

יתרונות הקידום האורגני :

  • תוצאות לטווח ארוך: הקידום ממשיך להשפיע לפרק זמן ארוך, גם אם הפסקתם לעשות כל פעולה באתר
  • פשוט לתחזוקה: האתר צובר כוח ככל שאתם ממשיכים לשווק את העסק. פשוט כל פעם שאתם מפרסמים את העסק או כותבים משהו בפייסבוק, או באתר כלשהו באינטרנט –אתם שמים קישור לאתר שלכם, וכותבים את פרטי האתר שלכם.
  • קידום אורגני הופך את הקשר שלכם עם האתר שלכם ליומיומי, וכך אתם ממשיכים לשפר אותו, להשקיע בו ולמקד אותו . והוא בתמורה –ממשיך להזרים לכם לקוחות חדשים.

 

סיפור מעניין:

אחת החברות שקידמנו, חברה לבניית פרגולות הממוקמת בחיפה, רצתה שנקדם אותם בביטויים המרכזיים ביותר בתחום. אמנם הצלחנו להגיע לדף ראשון, אך התחרות הייתה קשה, ולמי שממוקם רק במקום 8 כמעט אף אחד לא נכנס. ואז חשבנו אולי לקדם ביטויים שיותר ממוקדים באזור שלהם. גילינו משהו מאוד מעניין:

לביטוי “פרגולות בצפון” יש אותו מספר חיפושים חודשיים כמו לביטוי “בניית פרגולות”

לביטוי “בניית פרגולות בצפון” יש פי שניים חיפושים חודשיים מאשר לביטוי “בניית פרגולות עץ”

לביטוי “דקים בצפון” יש יותר חיפושים מאשר לביטויים “בניית דקים מעץ” ,או “בניית דק עץ”.

קיבלנו את אישורם לקדם את הביטויים הממוקדים ותוך זמן קצר הגענו לשלושת המקומות הראשונים בכל אחד מהם. הלקוח קיבל יותר תנועה, שהייתה כמובן ממוקדת יותר. לכן, חשוב לדעת לבחור את הביטויים הנכונים בשלב של תכנון הקידום, ודווקא לא להילחם על מילים תחרותיות מידי שאינן מחזירות את ההשקעה.

 

הבטחנו חמישה צעדים אבל פתאום נזכרנו שיש עוד צעד שהוא בעצם הכי חשוב:

6.      ליישם

כל מה שכתבנו למעלה זה רק מלים.
הן יהיו שוות משהו רק אם תיישם.
לא צריך ליישם הכול.
תיישם קצת וכבר תראה תוצאות.
תיישם הרבה תקבל הרבה תוצאות.

 

בהצלחה!

 

 

אנחנו אַלְטְלַייף קידום אתרים

כבר יותר מ-11 שנה שאנחנו מתמקדים בהשגת תוצאות מעולות עבור לקוחותינו באמצעות קידום אורגני וממומן בגוגל.

בבלוג שלנו תמצאו כתבות ופוסטים שעוסקים במה שאנחנו עושים כל כך טוב - קידום אתרים למקומות הראשונים בתוצאות של מנוע החיפוש של גוגל.

בקש הצעת מחיר ללא התחייבות

אנו מציעים שירותי קידום ופרסום אתרים מקצועיים בגוגל, שעוזרים לעסקים להגדיל את חשיפתם לגולשים ואת נפח התנועה האיכותית לאתר שלהם, ע"י שיפור משמעותי במיקומי ביטויי המפתח הרלוונטיים להם בתוצאת החיפוש, גם כאשר מדובר בתחומים תחרותיים.

עוד מהבלוג שלנו

צפה בכל הפוסטים