יוסי אומיד – פינוי בינוי ותמא

יוסי אומידיוסי אומיד עורך דין לפרויקטים בפינוי בינוי ותמ”א

עו”ד יוסי אומיד הוא איש ציבור ישראלי בולט שהיה מעורב במספר רב של פרויקטים של פיתוח והתחדשות עירונית, וכן פרויקטים בתחום התמ”א 38.
פרויקט תמ”א 38 הינו יוזמה המבקשת לפתח ולהעצים את התשתיות הקיימות בישראל באמצעות ניצול עקרונות ההתחדשות העירונית. פרויקט זה זכה לשבחים על יכולתו להחיות את השכונות הוותיקות וליצור הזדמנויות חדשות לצמיחה כלכלית-חברתית. עו”ד אומיד מסייע בהובלת פרויקטים כאלה מראשיתם, תוך שהוא מוודא שהוא עומד בכל יעדיו במסגרת הזמן והתקציב הנתונים.

היתרונות של פרויקט התחדשות עירונית, פינוי בינוי ותמ”א 38 לאזרחי ישראל

הפרויקטים להתחדשות העירונית ותמ”א 38 זכו להצלחה גדולה בישראל. היתרון הבולט שלהם הוא יצירת דיור בר השגה, שיפור בטיחות הציבור ושיפור איכות החיים. מה שהביא איתו יותר הזדמנויות עבודה עבור המקומיים, שיפרו תשתית, וסיפקו גישה טובה יותר לשירותים חיוניים. כל ההטבות הללו הקלו על אזרחי ישראל וסייעו להם לחיות חיים טובים יותר.
שוק הדיור בישראל שונה משווקים אחרים בעולם בעיקר בשל המדיניות הממשלתית הייחודית של ישראל אשר פועלת כנגד אוכלוסייתה הגדלה במהירות והיעדר רשימות המתנה לבנייה חדשה ומספר קטן יחסית של מפתחי קרקעות (מה שחשוב בבניית פרויקטים ציבוריים גדולים).
משוואת היצע-ביקוש לדיור ציבורי בר השגה בישראל אמנם במגמת שיפור אך דרושים עוד פרויקטים רבים, מה מוביל לעלייה בתחרות בקרב אנשים שמחפשים בתים במחירים סבירים.

עו”ד יוסי אומיד מוביל שיתופי פעולה מורכבים ומוצלחים דרך תמיכה בפרויקטים של פינוי בינוי ושל תמ”א 38

עורך דין יוסי אומידעו”ד יוסי אומיד היה כוח מרכזי בדחיפת מיזמים פרטיים לתמוך בפרויקטים רבים של פינוי בינוי ושל תמ”א 38. בהובלתו עוזר עו”ד יוסי אומיד לוודא שכל מיני גופים פרטיים שותפים ומסייעים בתמיכה בפרויקטים של תמ”א 38, שבסופו של דבר יועילו הן למגזר הציבורי והן למגזר הפרטי בטווח הארוך.

קידום פרוייקט סוקולוב חולון על ידי עורך די יוסי אומיד

קידום המיזם ברחוב סוקולוב בחולון, התחיל באופן מפתיע מהדיירים ולא מהעיריה. הללו פנו אל משרדו של עורך דין יוסי אומיד, אותו הכירו מפרויקט הפינוי־בינוי ברחוב חנקין בחולון שהסתיים בהצלחה ונחשב לפרויקט הפינוי בינוי הגדול ביותר שהיה עד היום בגוש דן . הם קיוו שאומיד יסייע להם לשחזר את ההצלחה גם ברחוב סוקולוב, כך שיוביל פרוייקט פינוי בינוי משמעותי וייצור את רשת הקשרים העניפה לשם כך.

יוסי אומיד ופעילותו למען האוכלוסיה בשכונות חלשות יותר

שנות ילדותו עיצבו את אישיותו והפכו את אומיד לאדם רגיש למצוקתם של אנשי הפריפריה ואנשי השכבות החלשות. בין השכונות בהן הוביל  משרדו של אומיד פרוייקטים של התחדשות עירונית או של פינוי בינוי נכללות השכונות הבאות:
פינוי פינוי בשכונת ג’סי כהן בעיר חולון
התחדשות עירונית בשכונת דורה בעיר נתניה
פינוי בינוי בשכונה ד’ בעיר באר שבע
פינוי בינוי שכונת הקטמונים בעיר ירושלים
התחדשות עירונית בשכונת הרצל בעיר באר יעקב

פרויקטים של עו”ד יוסי אומיד מחוללים מהפכה בפיתוח העירוני בישראל

עורך דין יוסי אומיד הינו  מחלוצי ההתחדשות העירונית בישראל ואחד השמות המזוהים ביותר עם התחום. ברזומה של אומיד עשרות פרויקטים מצפון הארץ ועד לדרום. אל החזון לשיקום וריענון השכונות הוותיקות, מצטרפת אג’נדה חברתית הרואה במיזמי התחדשות עירונית אמצעי לתיקון חברתי והענקת אופק חדש לעשרות אלפי משפחות המתגוררות בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית של מדינת ישראל.

משרד עורכי הדין שהקים אומיד לקח החלטה אסטרטגית לפיה הוא מלווה אך ורק את הדיירים הפרוייקטים ולא מייצג כלל חברות יזמיות וקבלנים. אומיד נכנס במוצהר לפרוייקטים אשר עומדים לקום דווקא בשכונות ותיקות אשר המאופיינות לא אחת בבעיות סוציו-אקונומיות קשות. מטרתו של אומיד היא לשמור על זכויות הדיירים, ולוודא כי בסיום התהליך הם יזכו לא רק לדירה משדורגת אלא גם לשיפור מרחיק לכת באיכות חייהם.

תחילת דרכו של יוסי אומיד בתור מוביל חברתי

שנת 1977 הייתה שנה משמעותית בחייו של יוסי, לראשונה בהיסטוריה של המדינה השלטון שינה כיוון והאוירה שליוותה את המהפך היתה חברתית כלכלית.

יוסי אומיד שהיה אז רק בן 14 הגיע לכנס בחירות בעיר ילדותו של אומיד- שדרות, בה התגורר אז. הכנס התקיים בכיכר המרכזית של העיר בצמוד לבניין המועצה בהשתתפות מנחם בגין.
החוויה העוצמתית שלו כנער בה ראה את בגין ושמע את מר חיים יבין, המגיש הפופולרי ביותר דאז אומר את המילה ‘מהפך’ זרעה בו תפישת עולם חדשה בה הוא מבין את גודל ההזדמנות וכבר כנער צעיר הוא רותם את חבריו ויחד הם מקימים לא פחות מתנועת נוער ישובית. חברי התנועה החדשה עודדו גם נערים אחרים ברחבי המדינה להצטרף.

ניתן לשייך את הפעילות היזמית שנולדה אז בהקמת תנועת הנוער אשר חשפה מתוך הנער הצעיר יכולות מנהיגות בלתי רגילות, לדרכו המאוחרת יותר בשנים האחרונות אשר מיצבה את אומיד כמוביל דרך בעולם ההתחדשות העירונית בעיירות פריפריאליות אשר מקפיד להביא לכינוסי דיירים בכל רחבי הארץ, כדי לשאת בפניהם דברים ולהיעזר בו כמגן זכויותיהם במיזמי פינוי-בינוי והתחדשות עירונית.

פרוייקט חייו של אומיד – התחדשות עירונית בישראל

יוסי אומידעורך דין יוסי אומיד מקדיש את חייו למהפכה ושינוי בתחום הפיתוח העירוני בישראל. הפרויקטים שלו סייעו לחולל שינוי חיובי בחייהם של אנשים רבים החיים בארץ.
אומיד פועל ללא לאות כדי ליצור תנאי חיים טובים יותר עבור אלה החיים בעוני ולהבטיח שלכולם תהיה גישה לשירותים בסיסיים כגון חשמל ,תחבורה, תעסוקה וסביבת מגורים ירוקה.

השפעת המלחמה בעזה על שוק הנדלן בישראל 2023 -2024 ועל תחום הפינוי בינוי בפרט

לאור השפעת המלחמה על שוק הנדל”ן והכלכלה בישראל, טבעי מאד שיעלו שאלות לגבי הדינמיקה והמגמות הצפויות בעתיד הנראה לעין. הנה כמה מהשאלות הנפוצות ביותר והתשובות עליהן:

כיצד השפיעה המלחמה על קצב הבנייה?

המלחמה שיבשה באופן משמעותי פרויקטים מתמשכים של בנייה, וגרמה לעיכובים ולעלייה בעלויות. הענף נאלץ להתמקד בתיקוני חירום במקום בבנייה חדשה, מה שהוביל לירידה בביקוש ליחידות דיור.

מהי התחזית העתידית של שוק הדיור לאחר המלחמה?

צפוי כי השוק יחווה התאוששות הדרגתית, עם חידוש פעילות הבנייה. עם זאת, מחירי הדיור עשויים לרדת בשל ירידה בביקוש. גם יוזמות ממשלתיות צפויות לעורר את השוק.

מהי ההשפעה ארוכת הטווח של המלחמה על שוק הנדל”ן?

ההשפעות ארוכות הטווח עשויות לכלול ארגון מחדש של ענף הבנייה, שינוי במדיניות הדיור ובמחירים ושינוי בביקוש ליחידות דיור. התערבויות ממשלתיות ואסטרטגיות התאוששות כלכלית ימלאו גם הן תפקיד מכריע.

השפעת המלחמה על פרוייקטים שמוביל אומיד באזור הדרום וישוביי קו העימות

כידוע, אומיד קידם פרוייקטים רבים של התחדשות עירונית בפריפריה, בעיקר בישובי הדרום: אשקלון, שדרות ואופקים.  ברור כי המלחמה טרפה את הקלפים וכרגע אין לדעת מתי יוכלו שוב בפרוייקטים כאלו בערי הדרום.

הדבר אשר  מייחד את יוסי אומיד בהובלת פרוייקטים של פינוי בינוי הוא שאומיד בחר לייצג אך ורק את הדיירים בפרוייקטים ולא את הצד של הקבלנים והיזמים. לאומיד הייתהתפישת עולם חברתית גם כאשר היה עורך דין בשוק הפרטי. ב-1992 כשסיים את לימודיו פתח אומיד את המשרד העצמאי הראשון שלו שעסק בעיקר בנדל”ן ומעט בדיני משפחה. כאשר קיבל את הפניה הראשונה שלו לייצוג דיירים ברחוב חניתא שבראשון לציון הוא לא היסס וממש נשאב לנושא הזה בכל ליבו.
מאז ועד היום פועל יוסי אומיד בתחום משפטי אחד והוא ייצוג משפטי לדיירים בפרויקטים המיועדים לפינוי-בינוי והתחדשות עירונית.  כ-600 בעלי דירות עברו תחת ידיו הנאמנות, דיירים מאושרים שקיבלו לידיהם את המפתחות לדירות החדשות.
כיום משרדו ‘אומיד ושות’ מטפל בעשרות אלפי בעלי דירות, מהצפון ועד באר-שבע בדרום, בפרויקטים רבים שנמצאים בשלבים שונים של התהליך החשוב כל כך

יוסי אומיד נולד בעיר שדרות, וכילד גדל בפריפריה ובבית לא עשיר. יוסי אומיד נולד בשדרות בשנות ה-60 להורים שעלו ארצה בתחילת שנות החמישים.
הרקע הכלכלי של שני הוריו היה שונה בתכליתו זה מזו אך שניהם לא היו עשירים בעת ילדותו של אומיד.

אביו שעלה מאיראן, הינו בן לרוקח בעיר קטנה מצפון לטהרן. האב גדל במשפחה ממוצעת שלא היה חסר בה, אך בפירוש לא הייתה משפחה עשירה.
אימו מצד שני שעלתה מעירק, גדלה בסביבת שונה מאד. לסבו של אומיד מצד אימו היו מפעלים בבגדד שהעסיקו אלפי עובדים. הם חיו ברמת חיים של מיליארדרים באחוזה עם משרתים מבשלות וכל מה שרק אפשר לדמיין.

כאשר החליטו לעלות ארצה, נאלצו להשאיר את הכל מאחור ולהגיע לארץ ממש בלי כלום.
הסיבה לעלייתם ארצה נבעה אמנם מאידיאולוגיה אולם הזרז שהביא להחלטה שלהם היה מאורע בשם ‘פרעות פרהוד’, אירוע קשה במיוחד בו נטבחו  יותר מ-180 יהודים בבגדד שבעירק, בזמן חג השבועות, שנת 1941.

כשגדל הבין כי מקומו הטבעי הוא בעשייה למען השכבות החלשות ולמען אנשי הפריפריה

העיר בה התחיל יוסי אומיד לקדם פרוייקטים של התחדשות עירונית היא היר הולדתו -שדרות.

משפחתה של אימו הגיעה לארץ ונשלחה למלחה. באותה תקופה מלחה היה כפר ערבי נטוש כ-7 ק”מ מירושלים כאשר מסביב לכפר הנטוש אוכלוסיה ערבית שאינה אוהדת יהודים בשלון המעטה. הם ממש נאלצו להתמודד עם פעיולות עויינת על בסיס יומי.

משפחתו של אביו עם עלייתה ארצה למעברה בשם גבים-דורות, שהפכה מאוחר יותר לעיר שדרות בה נולד יוסי אומיד לפני כ- 60 שנה.

אימו שהגיעה כאמור מבית עשיר, למדה בבגדד בבית ספר ‘אליאנס’ שהיה אחד מהיוקרתיים בעיר. ההשכלה היתה עבורה ערך עליון, וכבר בילדותו של יוסי היא דחקה בו ללכת וללמוד משפטים לכשיגדל, במחשבה שידיעת החוקים תקדם אותו ואף תסייע לאנשים אחרים שעברו דרך לא פשוטה כמוהם.
אביו לעומת זאת שהיה איש פשוט יותר, עובד אדמה, הנחיל בתודעתו של בנו את ערכה של העבודה הקשה והחשיבות של אמינות ויושרה כדרך להשגת מטרות בחיים.

הנחישות של אביו והיחס של אימו ללימודים הדהדו אצל אומיד שנים רבות מאוחר יותר, ואכן הובילו אותו לתחום לימודי המשפטים בארץ מאוחר יותר.

תוכן עניינים

פנו אלינו

או השאירו פרטים בטופס
ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

הלקוחות שלנו הם הנכס הכי חשוב שלנו - וגם העדים הכי טובים לאיכות העבודה שלנו

הטבה מיוחדת לזמן מוגבל

מבצע למצטרפים עד סוף אפריל 2024

בואו נתחיל ברגל ימין :)
כל לקוח חדש מקבל מאיתנו גם שירות של חברת בוטיק, וגם הטבה ששווה הרבה כסף. איזו הטבה מתאימה לכם?

קידום אורגני ב-1,500 ₪

לחודש הראשון

אתר תדמיתי ב-4,000 ₪

או

דף נחיתה ב-900 ₪

ניהול פרסום בגוגל ב-900 ₪

לחודש הראשון

+מניעת קליקים מזויפים

* פרטים נוספים יינתנו בשיחה הראשונית

נשמע מעניין? פנו אלינו ונשמח לעבוד ביחד!

התקשרו 052-732-4540 – או השאירו פרטים בטופס שמתחת ונחזור אליכם בהקדם עם הצעה אטרקטיבית ומשתלמת