המלצות לבניית אתר בצורה מותאמת לקידום

אברהם שלום,
בדקנו את הסקיצות של האתר החדש וישנם מספר דברים שלדעתנו חשוב לסדר.
חלק מהם קשורים ישירות לקידום וחלק לחוויית המשתמש.
ראשית כל, בסה”כ אתר מאוד יפה ומרשים. קפיצה מאוד גדולה מהאתר הישן!
מבחינת עיצוב ממשק המשתמש וחווית הגלישה באתר:
  1. טעינת האתר צריכה להיות הרבה יותר מהירה. אם האינדיקטור של הטעינה חייב להופיע, אז רצוי שיהיה כבר על רקע האתר ולא על הרקע הלבן. זה נראה לא טוב.
  2. הטייטל של דף הבית קצר מדי.
  3. התפריט העליון לא מספיק בולט. הרקע צריך להיות מעט יותר כהה.
  4. בנוסף, התפריט צריך להישאר במקומו ולא להיעלם עם הגלילה (בכל הדפים כולל בדף הבית).
  5. בגרסת הסלולר הכפתור של התפריט גם לא בולט מספיק.
  6. בגרסת הסלולר מומלץ למקם את כפתור התפריט ואת לחצני המדיה החברתית בראש הדף.
  7. הגלילה של הדף (אנכית) עם הגלגלת של העכבר, מאוד איטית.
  8. בעמוד הבית, חסרה כותרת על התמונות בחלק העליון. אפשר גם לנצל אותה לכמה כותרות שונות שמתחלפות עם התמונות ולקשר מכל אחת מהן לדף פנימי מסוים (אבל זה לא קריטי, רק הכותרת קריטית).
  9. בקוביות שמתחת לתמונה הראשית (המתחלפת) – צריכה להיות דרך לקשר לעמודים רלוונטיים.
  10. עמודי הקטגוריות צריכים לרכז את הנושאים בקטגוריה או לתת מידע כללי, ולא כפי שהם כיום
  11. בעמודי תוכן כדאי שיהיו תמונות.
  12. אופציונלי: הוספת סרטון בדף הבית (ורצוי שגם בחלק מהדפים הפנימיים).
  13. אופציונלי: מקום להודעות ומבצעים.
  14. בפוטר הייתי משנה את הכותרות למשהו יותר אטרקטיבי.
  15. אין כפתורים למדיה חברתית (אם לא בהדר ובפוטר, אז רק באחד מהם).
  16. האם קיימת שליטה מלאה על הפריטים שמופיעים בתפריטים?
  17. כדאי להוסיף “פירורי לחם” בעמודים הפנימיים ובקטגוריות.
מבחינה טכנית:
  1. חלוקת הכותרות (H) לא נכונה. זו הרשימה של הכותרות בדף הבית:
    <H1>:
    <H1>: חבילות ומחירים
    <H1>: טיפים
    <H1>: תפריט
    <H1>: טיולים
    <H1>: עמים וטעמים – אירוח דרוזי בכרמל
    <H2>: פרטי ההתקשרות שלנו
    <H2>: אנחנו על המפה

    <H3>: טופס יצירת קשר
    <H3>: טופס יצירת קשר
    <H5>: כתובת:
    <H5>: טלפון:
    <H5>: אימייל:
    אלו שצבעתי בצהוב הן הקוביות שמתחת לתמונה הראשית (הכל H1. גרוע מאוד. צריך להיות H3).
    בתכלת זו הכותרת של הטקסט שמתחת לקובית (צריך להיות H2 אם נוסיף כותרת H1 על התמונה הראשית).
    בירוק זה הפוטר (שים לב בעיקר ל-H2 וגם ל-H3, יכול להיות H4 ומטה אם בכלל צריכות להיות שם כותרות)
    ואני לא יודע מה זה ה-H1 הראשון.
    בנוסף, הרשימה הזו (או חלק ממנה) קיימת בקוד של הדפים הפנימיים, אפילו שלא ניתן לראות אותה בדף (בעיה חמורה).
    H1 היא הכותרת השניה בחשיבותה בדף לאחר טייטל העמוד, לכן לכל דף צריך להיות רק H1 יחיד וייחודי משלו.
  2. בדפים הפנימיים צריך להגדיר אחרת את הכותרות בתוך התכנים מכיוון שהן מוגדרות כולן כ-H2 (ואנחנו בדרך משתמשים ב-H2 אחד וב-H3 ו-H4).
  3. התמונות מאוד מכבידות על טעינת האתר (ובמיוחד בסלולר). צריך לכווץ כמה שניתן.
    לדוגמה, התמונה עם הנוף של עמק זבולון בחלק העליון, תמונת הקנבס ברקע של הקוביות, ותמונת הרקע שמאחורי הטקסט בחלק המרכזי, שוקלות 1 מגה (או כמעט) כל אחת, ובסה”כ, אני מעריך שמשקל כל התמונות והאלמנטים הגרפיים בדף הבית הוא כ-6 מגה (לא המון, אבל די הרבה וניתן ורצוי לצמצם, את כולם). רצוי גם לנצל את זמן השהיה בדף לטעינה מוקדמת כדי לזרז את המעבר בין הדפים.
  4. לא ראיתי אלט או טייטל לתמונות. חשוב מאוד. וכדאי תהיה אפשרות גם להוסיף caption לתמונות.
  5. צריך לעבור על הקוד ולצמצם היכן שניתן, כולל ב-CSS.
  6. חובה שתהיה שליטה מלאה על תגיות META של כל העמודים (כולל דף הבית) – לכל דף חשוב שיהיו טייטל ודסקריפשן ייחודיים משלהם (כרגע אין בכלל תיאורי דף).

 

 

אנחנו אַלְטְלַייף קידום אתרים

כבר יותר מ-11 שנה שאנחנו מתמקדים בהשגת תוצאות מעולות עבור לקוחותינו באמצעות קידום אורגני וממומן בגוגל.

בבלוג שלנו תמצאו כתבות ופוסטים שעוסקים במה שאנחנו עושים כל כך טוב - קידום אתרים למקומות הראשונים בתוצאות של מנוע החיפוש של גוגל.

בקש הצעת מחיר ללא התחייבות

אנו מציעים שירותי קידום ופרסום אתרים מקצועיים בגוגל, שעוזרים לעסקים להגדיל את חשיפתם לגולשים ואת נפח התנועה האיכותית לאתר שלהם, ע"י שיפור משמעותי במיקומי ביטויי המפתח הרלוונטיים להם בתוצאת החיפוש, גם כאשר מדובר בתחומים תחרותיים.

עוד מהבלוג שלנו

צפה בכל הפוסטים