טנטרה כדרך חיים -ללמוד על מיניות ועל אהבה

טנטרה היא גישה תיאורטית ומעשית המגלמת בתוכה עולם ומלואו. זוהי מעין תפיסת על לפיה יכול האדם לפעול, ואשר משנה את כל מה שהוא מרגיש לגבי החיים שלו. למרות זאת, רבים לא יודעים למה בדיוק מתכוונים כשמדברים על טנטרה, כשהעובדה שקשה להגדיר אותה במילים לא מסייעת אף היא. אנחנו ננסה לעשות לכם קצת סדר בבלאגן ולהציג בפניכם את העקרונות המרכזיים של הטנטרה, כמו גם הדרך להתנסות בכך בישראל.

קווים לדמותה של הטנטרה

מבחינה מילולית, המילה “טנטרה” משמעותה התרחבות או שזירה, כשמטרת העל שלה היא לשלב טכניקות מתחומים שונים במטרה לאפשר לאדם להגיע להארה מסוימת. תפיסת העולם העומדת בבסיס הטנטרה היא שהכול בעולם קשור אחד בשני: עובדה זו הופכת את ההתנהלות שלנו למורכבת יותר, אך גם מאפשר לכל פרט לצמוח ולהרחיב בצורה ניכרת את הגבולות שלו.

הטנטרה החלה להתפתח במאה השישית לספירה, במסגרת תורת ההינדואיזם, כאשר בדומה לתורות אחרות גם בה החל להיעשות שימוש במרוצת השנים במערב, שינוי שגם השפיע על כמה מקווי היסוד של הטנטרה (לפחות בכל הנוגע לשימוש בה במערב). כיום, משלבת התורה היבטים אותנטיים, של תורת המזרח, יחד עם כלים מודרניים הלקוחים מעולמות תוכן ומתחומים שונים:  פסיכולוגיה או פסיכוגרמה, למשל.

נקודת המוצא: שיפור שלל היבטים בחיים

אנשים רבים שנחשפו לטנטרה יוכלו להסכים על דבר אחד: לא רק שהיא שיפרה היבטים שונים בחיים שלהם, אלא גם שהיא שינתה אותם מן הקצה אל הקצה. הסיבה לכך היא שהעיסוק בטנטרה כולל בתוכו השפעה ישירה על היבטים שונים בחיים שלנו, דוגמת היחסים עם הקרובים, המכרים או הקולגות, התחושות הנפשיות (הימנעות מלחצים מיותרים) ולעיתים גם בעיות פיזיולוגיות מובהקות, שהטנטרה מאפשרת להתמודד איתן בצורה ראויה.

הטנטרה משמשת ככלי טיפולי מהשורה הראשונה, בעיקר מבחינה נפשית אך גם מבחינות אחרות, ואף כשיטת תרפיה. ניתן להיעזר בה על מנת להתמודד עם דחקים וטראומות רגשיות, המשפיעים על שלל תחומים בחיי האדם. היא מעניקה לו, בהמשך לכך, כלים מעשיים שמאפשרים לו להתנהל טוב יותר בסביבה בה הוא חי, למשל בכל הנוגע לתקשורת הבין אישית שלו עם אחרים.

הצורה המקובלת של טנטרה בישראל

בשנים האחרונות, גילו יותר ויותר ישראלים את נפלאות הטנטרה, מה שבא לידי ביטוי במספר הולך וגובר של סדנאות בתחום, המיועדות הן ליחידים והן לזוגות. בהקשר האחרון, חשוב להדגיש כי טנטרה ומיניות מקיימים ביניהם קשר הדוק, כך שניתן באמצעות הטנטרה לשפר את חיי האהבה והזוגיות.

תרגול או סדנת טנטרה המיועדים למטרה זו עשויים לכלול בתוכם שלבים שונים, דוגמת פגישה בין בני הזוג במקום המוגדר כ”מקודש”, התמקדות שלהם בדברים ה”קטנים”, קידוש הגוף, העלאת המודעות, התאהבות, העלאת האנרגיה האישית, מדיטציה ועוד. על פי תורת הטנטרה, כל אלה משמשים ליצור את המעגל האנרגטי המשותף המצופה ולהמיר אותה לאנרגיית “אהבה”.

פנו אלינו

או השאירו פרטים בטופס
ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

עוד מהבלוג שלנו

הטבה מיוחדת לזמן מוגבל

מבצע למצטרפים עד סוף אפריל 2024

בואו נתחיל ברגל ימין :)
כל לקוח חדש מקבל מאיתנו גם שירות של חברת בוטיק, וגם הטבה ששווה הרבה כסף. איזו הטבה מתאימה לכם?

קידום אורגני ב-1,500 ₪

לחודש הראשון

אתר תדמיתי ב-4,000 ₪

או

דף נחיתה ב-900 ₪

ניהול פרסום בגוגל ב-900 ₪

לחודש הראשון

+מניעת קליקים מזויפים

* פרטים נוספים יינתנו בשיחה הראשונית

נשמע מעניין? פנו אלינו ונשמח לעבוד ביחד!

התקשרו 052-732-4540 – או השאירו פרטים בטופס שמתחת ונחזור אליכם בהקדם עם הצעה אטרקטיבית ומשתלמת