כיצד שיפור מהירות הטעינה תורם לקידום ודירוג האתר בגוגל

נראה שמאז שגוגל הודיעו שלמהירות האתר תהיה השפעה על המיקום שלו בדירוגים (ובמיוחד בדירוג של התוצאות במובייל), כולם נמצאים במרוץ ליצור את האתר הכי מהיר. הבעיה מתחילה כאשר המרוץ הזה הופך להיות המטרה ולא האמצעי : אין שום דבר רע באתר מהיר, אבל המהירות צריכה לשרת את הגולש ואת האופטימיזציה של האתר ולא ההפך. זו גם הסיבה לכך שבדרך כלל אין זה ריאלי להגיע למהירות של 100/100 בכלים שמודדים את המהירות (הכלי הכי מוכר הוא Pageinsights של גוגל).

בחירת אחסון איכותי

נתחיל דווקא באחסון :  רוב חברות האחסון היום מספקות שירותי אחסון מהירים יחסית בהנחה שהאתר שלכם הוא אתר ממוצע ולא דורש יותר מדי משאבים מן השרת. כל זה נכון כל עוד האתר שלכם ממוקד לגולשים ממדינה מסוימת. אם האתר שלכם משרת גולשים מכמה מדינות, יכול להיות שתצטרכו להשתמש בשרתים שיציגו תמונת מראה של האתר (CDN), אחרת הגולשים יצטרכו לחכות עוד כמה שניות קריטיות לפני שהם יראו את האתר מופיע.

אם אתם עדיין מקבלים מהירות נמוכה יחסית ולא רוצים לעבור לשרת יקר יותר, אתם יכולים לכווץ ספריות שהאתר טוען באמצעות gzip, זה עובד לא רע גם על אתרי וורדפרס בסיסיים.

בעיה נוספת עם שרתים איכותיים היא זמינות נמוכה יחסית, כלומר, יש סיכוי גבוה יותר שאם גוגל יגיע לאתר, הוא לא יהיה זמין. במקרה כזה, עשויות להיווצר בעיות באחסון של האתר אצל גוגל והוא יציג גרסאות ישנות בתוצאות החיפוש. רוב החברות מתהדרות בזמינות של 99.99%, אבל רצוי לבדוק אם זה באמת המצב באמצעות שירותים כמו siteuptime.com.

אוטימיזציה לתמונות באתר

נושא האופטימיזציה לתמונות הוא נושא שעולה כמעט כל פעם שעוסקים באופטימיזציה למהירות של האתר. ההמלצה היא שהתמונות באתר לא ישקלו יותר מ-100 קילובייט על מנת שיהיה אפשר לראות אותן גם ברשתות סלולאריות או Wi-Fi משותפות (מתי בפעם האחרונה ניסתם לגלוש ברכבת בראשון בבוקר?).

הרבה תמונות שמגיעות מטלפונים חכמים הן גדולות מאוד מבחינת הממדים ואפשר לכווץ אותן אפילו ב-50% או יותר. לאחר מכן צריך לבצע גם אופטימיזציה לאופן בו המידע על התמונה מאוחסן, ואת זה אפשר להשיג באמצעות מספר כלים שנמצאים ברשת (הידוע ביותר הוא tinyjpg).יש גם תוספים שיעשו זאת בזמן אמת כמו למשל Imagify.

בכל אופן, אם אתם נותנים לגולש אפשרות להגדיל את התמונה, עשו זאת בחלון נפתח ואל תיצרו עמוד נפרד, אחרת גוגל עשוי לחשוב שיש לכם הרבה דפים באיכות נמוכה באתר.

סקריפטים מיותרים

הרבה אנשים שמחים להוסיף לאתר שלהם יכולת מיוחדות כמו אפקטים גרפים או רשתות של מפרסמים שיציגו באנרים, וכמובן כלי מעקב שונים. אבל לכל תוספת כזו יש מחיר בדמות טעינה של סקריפט חיצוני מהאתר. במקרים האלו אפשר להעביר את הסקריפטים האלו לספריה על השרת עצמו וכך לחסוך את הקריאות החיצוניות לשרתים של חברות הפרסום, שירותי המעקב וכך הלאה. כך גם יש לכם שליטה טובה יותר במה שהאתר יאסוף ממחשבו של הגולש ולא תקבלו התראות מגוגל שהאתר שלכם מכיל סקריפטים זדוניים (Malware).

מעבר לסקריפט עצמו, יש גם חשיבות לשלב בו הסקריפט נטען : אם הסקריפט נטען בחלק עליון של הקוד, הוא עשוי להפריע להצגה של האתר. לפיכך, ישנם תוספים שהופכים את הסקריפטים לא-סינכרוניים (גוגל מאפשרת לעשות זאת מראש עם הקוד של Google Analytics). אם אתם משתמשים בוורדפרס, יש תוסף כזה בשם Async Javascript.

ניקוי ה -Cache בדפדפן

רוב הדפדפנים היום משתמשים בזיכרון מטמון (“קאש”). התפקיד של הזיכרון הזה הוא לאחסן חלקים מן האתר שכבר נטענו בביקורים קודמים וכך להציג את האתר מהר יותר. למעשה, גוגל כרום עבור אנדרואיד כבר עושה את העבודה הזו וטוען חלקים מאתרים פופולאריים ברשת ישירות מהשרתים שלו.

למרות זאת, עדיף עדיין לשלוט בדפדפן עצמו ולא לסמוך על מישהו אחר. ניתן למקסם את האופן בו הדפדפן מנצל את הזיכרון המטמון באמצעות הגדרות על גבי השרת בקובץ שנקרא .htaccess בתוך הקובץ אפשר להגדיר תאריך תפוגה שונה של הזיכרון לכל סוג קובץ. לדוגמה, אם יש קובץ עיצוב, סביר להניח שהוא ישתנה על בסיס חודשי. לעומת זאת, קבצי תמונה בספרית הגלריה כנראה לא ישתנו במשך זמן ארוך יותר, אפילו שנה.

מדובר בנושא די טכני ולכן אם אין לכם ניסיון עם ניהול בסיסי של תוכנת השרת, עדיף שתשאירו את העבודה למנהל הטכני של האתר או מישהו אחר שאתם סומכים עליו.

פנו אלינו

או השאירו פרטים בטופס
ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

עוד מהבלוג שלנו

הטבה מיוחדת לזמן מוגבל

מבצע למצטרפים עד סוף אפריל 2024

בואו נתחיל ברגל ימין :)
כל לקוח חדש מקבל מאיתנו גם שירות של חברת בוטיק, וגם הטבה ששווה הרבה כסף. איזו הטבה מתאימה לכם?

קידום אורגני ב-1,500 ₪

לחודש הראשון

אתר תדמיתי ב-4,000 ₪

או

דף נחיתה ב-900 ₪

ניהול פרסום בגוגל ב-900 ₪

לחודש הראשון

+מניעת קליקים מזויפים

* פרטים נוספים יינתנו בשיחה הראשונית

נשמע מעניין? פנו אלינו ונשמח לעבוד ביחד!

התקשרו 052-732-4540 – או השאירו פרטים בטופס שמתחת ונחזור אליכם בהקדם עם הצעה אטרקטיבית ומשתלמת