כנס קידום אתרים בת”א דצמבר 2012

הרצאה ראשונה : עידן קידום האתרים נגמר, המרצה שי משען

שי דיבר על האינטרסים של גוגל שלא עולים בקנה אחד עם האינטרסים של מקדמי האתרים. ההכנסות של גוגל מקידום ממומן הם עצומות וחברות לקידום אתרים עלולות לגרום לבעלי אתרים להשקיע את כספם בקידום אורגני במקום בקידום ממומן. לכן גוגל מנסה להלחם בתעשיית קידום אתרים על ידי שימוש בעדכוני גרסאות פנדה ופינגווין. שי תיאר כיצד העדכונים השוטפים של המנגנון של גוגל מקשה על מקדמי האתרים לבנות אסטרטגיה מסודרת. דהיינו, עד שהמקדמים מבינים את הטכניקה החדשה שגוגל סיגל ועד שמתחילים להתרגל לאלגוריתם החדש, לפתע יוצא שוב עדכון שטורף את כל הקלפים ומשנה את כללי המשחק. הייתה מצגת שבה נראו הפנדה והפינגווין שולפים כלי נשק על מנת להרוג את תעשיית SEO.

הרצאה שנייה : גישה מתמטית במסגרת קידום אתרים, עמנואל

עמנואל דיבר ללא שימוש במצגת. הוא ציין שכאשר אתר מסוים מקשר לאתר אחר והאתר המקושר לא מוסיף מידע לגולש, אזי האתר המקשר והמקושר מפסידים נקודות. כאשר דבריו נסובו סביב הצורך לשילוב של מתמטיקה גבוהה במסגרת קידום אתרים. כך למשל שקשה לדעת האם פעולה מסוימת שנעשתה אכן קידמה את האתר או פגעה בו, אפילו אם אתר עלה בדירוג, יתכן שעלייתו נגרמה עקב עונשים שאתרים אחרים קבלו ולא עקב פעולות נכונות שנעשו בקידום האתר. דבריו בהחלט מעלים מחשבות אודות הדרך הנכונה לקידום האתרים.

הרצאה שלישית : חוסר וודאות וחוסר טבעיות בקידום אתרים, אתי ברנר

ההרצאה הזו יכולה לחדש הרבה למי שקידום האתרים שלו נעשה בשיטות השחורות הישנות. אז הנה החדשות : קישורי פוטר ואתרי סימניות נחשבים לספאם, חשוב לגוון בטקסט העוגן, אם בדיעבד בוחרים לעשות ספין אז לפחות לעשות את זה ידני. אתי דיבר על החשיבות של יצירת קישורים בשיטות יצירתיות. מסקנתו של אתי זה שהקידום צריך להיות יותר סביב ביטויי הזנב מכוון שהתקדמות יתר בביטוי המרכזי יוצר רושם של חוסר טבעיות, בעקיפין החיזוק של ביטויי הזנב יקדם גם את דף הבית והביטויים המרכזיים. בהרצאה גם נאמר על הצורך בטבעיות ובכנות מול הלקוחות, לומר להם מה יש לשנות באתר על מנת לתרום לקידומו בגוגל ולא להחזיק סתם לקוחות שאינם צריכים קידום.

הרצאה רביעית : חשיבה מחוץ לקופסא במסגרת קידום אתרים, שוקי מן

שוקי, מנכ”ל חברת בועות, דיבר אודות הצורך בחשיבה יצירתית במסגרת קידום אתרים. חוסר היצירתיות גורם לכך שחברות קידום אתרים רבות מציעות את אותם השירותים כך שהלקוחות לא מוצאים עדיפות בחברה מסוימת על פני האחרות. ההרצאה הייתה רובה תאורטית. כך למשל, הוצג פנים של אישה שמקבלת אגרוף, כאשר נחשף החלק השמאלי והמוסתר של התמונה נראה שהיד המכה יצאה מתוך פה של איש זועם, כמובן שמטרת הפרסומת היא להראות שאלימות מילולית מזיקה כמו אלימות פיזית. במסגרת ההרצאה הושם דגש על העיקרון של לקחת מונח מעולם מושגים מסוים ולהלביש אותו בעולם אחר לחלוטין. כך למשל, מתקן ניירות לניגוב ידיים בצבע ירוק כאשר מתקן הניירות בנוי בצורת מפת יבשת אפריקה, ככל שיש פחות ניירות כך יבשת אפריקה מאבדת את הירוק שלה. דבריו מעלים מחשבות על המיקוד שכל חברה לקידום אתרים צריכה לעשות במסגרת היעדים שלה.

הרצאה חמישית : קידום סרטונים ממומן ביוטיוב, נועם יסקי

המרצה אינו רק נאה דורש אלא גם נאה מקיים, נועם הציג את מגוון הסרטונים שבהם הוא מנסה לקדם את האתרים שלו על ידי שימוש ביוטיוב. המרצה ציין שמקדמי אתרים לא מנצלים את הכלי רב החשיבות הזה. עוד נאמר שקידום התוצאות ביוטיוב מחזק גם את התוצאות בגוגל. העלויות של קידום ממומן ביוטיוב זולות בהרבה מעלויות של קידום ממומן בגוגל. בתום ההרצאה המשתתפים הרבו בשאלות וסיעור המוחות תרם להפריה הדדית.

פנו אלינו

או השאירו פרטים בטופס
ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

עוד מהבלוג שלנו