מה זה בדיוק אוטוריטת אתר?

אם אתם משקיעים כסף בקידום האתר שלכם, ואם אתם מקפידים להישאר מעורבים בתהליכי הקידום השונים, לבטח נתקלתם באחד הביטויים השכיחים ביותר בעולם הצבעוני של קידום אתרים – אוטוריטת אתר, ואולי אתם רוצים להבין טוב יותר מה זה בדיוק אומר. הלכנו ושאלנו את דניאל מסטר, הבעלים והמייסד של חברת מסה מדיה, מה זה בדיוק אומר אוטוריטת אתר ואיך גם אתם תוכלו לבנות לעצמכם אוטוריטה כזאת.

ברמה הפשוטה ביותר, מה זה אומר אוטוריטת אתר?

ובכן, מונח זה מגיע מהמילה אוטוריטה, או בעברית סמכות. את מנוע החיפוש של גוגל מעניין דבר אחד בלבד – לספק למשתמשים שלו את תוצאות החיפוש הטובות והמהימנות ביותר. מבחינת גוגל, כאשר אנו מחפשים מעצב פנים, אנחנו אמורים לקבל את התוצאה שתוביל אותנו למעצב הפנים הטוב ביותר עבורנו.

כדי להבטיח את מטרת העל הזאת, עסוקה גוגל בצורה בלתי פוסקת, בדירוג כלל האתרים בכל תחום וענף. לאחר שנים של דירוג האתרים על פי מגוון רחב של פרמטרים ומשתנים, הבינה גוגל שישנו פרמטר אחד שהוא חשוב יותר מכל היתר: סמכות. ככל שהאתר הוא בעל סמכות מקצועיות רבה יותר בתחומו, כך סביר יותר שהוא יודע לספק את הערך הגבוה ביותר ללקוחותיו.

בהתאם לכך, אוטוריטת אתר הוא מעין דירוג או ציון, שמקבל כל אתר על ידי גוגל, על פי שורה של נתונים שאותם בוחנת גוגל בכדי לגזור את מידת הסמכות המקצועית של האתר בתחומו, וזאת מעבר לנתונים הסטנדרטיים שמרביתנו מכירים מהעולם של קידום אתרים. ככל שהאתר הוא סמכותי יותר, כך הוא יזכה לציון גבוה יותר ולדירוג גבוה יותר בדפי תוצאות החיפוש, ולהיפך.

מהם הנתונים שעל פיהם קובעת גוגל את האוטוריטה של האתר?

כדי לבחון את מידת הסמכות המקצועית של אתר כלשהו, בוחנת גוגל שורה של נתונים שעל פי אינסוף המידע שנאסף על ידה לאורך השנים, מתאימים יותר מאחרים למטרה זו.

נתונים אלה כוללים למשל את איכות התוכן, הביטויים וצירופי הביטויים בהם נעשה שימוש באותו תוכן, מספר האנשים הנחשפים לתוכן, הזמן שמקדיש כל משתמש לצפייה בתוכן, המידה בה משתפים המשתמשים את התוכן באופן יזום, המקומות ברשת אליהם מגיע התוכן (תוכן שיופיע באתר חדשות גדול ומוביל יזכה לנקודות אוטוריטה נאות, לעומת תוכן שמגיע למקומון או לבלוג עלום).

בנוסף לכך, אוספת גוגל נתונים ממגוון בלוגים, אתרי כנסים, אתרים ומגזינים מקצועיים וכדומה, ועושה שקלול נרחב שעל פיו היא יודעת לדרג את אוטוריטת האתר.

מה אתם יכולים לעשות כדי לשפר את אוטוריטת האתר שלכם?

העולם של קידום אתרים הוא עולם שנמצא בהתפתחות מתמדת לאורך השנים. דברים שהיו נכונים לפני שנה, ולבטח לפני 5 או 10 שנים, אינם רלוונטיים עוד כיום. יותר תוכן, יותר ביטויי חיפוש, יותר תמונות ויותר סרטונים זה לא מה שיפתור לכם את הבעיה, וזה לא מה שיעלה את ציון האוטוריטה שלכם בגוגל.

כדי לזכות לציון אוטוריטה גבוה, אתם רוצים לשנות תחילה את התפיסה שלכם, ולחשוב כמו גורם בר סמכא. כדי שאחרים יראו בכם ברי סמכא, עליכם תחילה לראות את עצמכם ככאלה, ובהתאם לכך לעשות את מה שעושים אנשים ברי סמכא.

בין היתר, זה אומר, לייצר תוכן סופר מקצועי ועמוק שבאמת אפשר ללמוד ממנו, ושבהחלט ניתן להגדיר אותו כמקיף ואיכותי יותר מהסטנדרט בתחומכם. אתם רוצים להביא אותו לאתרי תוכן מובילים, ואתם רוצים להיות מעורבים בכל דיון אפשרי בתחומכם: בפורומים, ברשתות חברתיות, ביוטיוב ופשוט להיות בכל מקום אפשרי עם התוכן הכי טוב.

פנו אלינו

או השאירו פרטים בטופס
ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

עוד מהבלוג שלנו

הטבה מיוחדת לזמן מוגבל

מבצע למצטרפים עד סוף אפריל 2024

בואו נתחיל ברגל ימין :)
כל לקוח חדש מקבל מאיתנו גם שירות של חברת בוטיק, וגם הטבה ששווה הרבה כסף. איזו הטבה מתאימה לכם?

קידום אורגני ב-1,500 ₪

לחודש הראשון

אתר תדמיתי ב-4,000 ₪

או

דף נחיתה ב-900 ₪

ניהול פרסום בגוגל ב-900 ₪

לחודש הראשון

+מניעת קליקים מזויפים

* פרטים נוספים יינתנו בשיחה הראשונית

נשמע מעניין? פנו אלינו ונשמח לעבוד ביחד!

התקשרו 052-732-4540 – או השאירו פרטים בטופס שמתחת ונחזור אליכם בהקדם עם הצעה אטרקטיבית ומשתלמת