בישראל, כל מבנה ובמיוחד כזה שמשמש ליצור, לתעשייה ולאחסנה צריך לעמוד בכל הכללים של רשויות הכיבוי. נוסף לתקנים ולדרישות החוק, אין ספק שציוד של כיבוי אש הוא חשוב ונדרש גם מטעמים של ביטוח וגם מטעמים של מניעת פגיעה בציוד, רכוש וכמובן גם בנפש.
בשורות הבאות נספק כמה פרטים חשובים אודות ציוד כיבוי אש למפעלים ולתעשייה. בין היתר נראה איזה ציוד חשוב מאוד שיהיה במפעל הן למטרות כיבוי, הן למטרות התראה והן לצורך סיוע לכוחות הכיבוי וההצלה בשעת הצורך.

אמצעי כיבוי יעילים

הזכרנו לעיל את מערכת הספרינקלרים בהקשר של חיבור לגלאים. בהקשר של כיבוי חשוב לומר שזוהי מערכת אפקטיבית של מתזים שנכנסים לפעולה כאשר מאותרת אש, כבר במצבה הראשוני. המערכת ידועה בכך שהיא נכנסת לפעולה באופן נקודתי, וכך ניתן למנוע את התפשטות האש לעבר אזורים נוספים במפעל, לרבות כאלה שכוללים ציוד יקר או חומרים מתלקחים.

נוסף למערכת הספרינקלרים, ציוד כיבוי אש בתעשייה כולל גם:

  • מערך של מטפים – המטפים מפוזרים בנקודות אסטרטגיות בכל רחבי המפעל או העסק. חשוב לומר שיש מטפים בגדלים שונים, לרבות גדולים במיוחד. הללו מושאים ממקום למקום בסיוע גלגלים נוחים.
  • גלגלונים וזרנוקים – הללו מסייעים לכוחות הכיבוי לפרוש את צינורות הכיבוי (זרנוקים) בצורה קלה ומהירה שיכולה להקטין נזק ולמנוע פגיעה.
  • רכזות כיבוי וחייגנים שמשלימים את מערך הבטיחות והכיבוי.
  • גלאי עשן ומערכות התראה מוקדמת במקרה של עשן ואש

לאתר של BESAFE – מטפים – מטפי גז, מטפי כיבוי אבקה

פנו אלינו

או השאירו פרטים בטופס
ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

עוד מהבלוג שלנו