10 טיפים לעיצוב אתר שמוכר

אין מי שלא רוצה להפוך את האתר שלו למכונה שיווקית משומנת היטב אשר הופכת כמה שיותר גולשים המבקרים באתר לקונים פוטנציאלים. בשנים האחרונות אנחנו אמנם מקדישים יותר ויותר זמן לגלישה באינטרנט ולא מגבילים את עצמו לגלישה רק מן הבית או מן העבודה, אבל גם התחרות על ליבו של הגולש הפכה להיות גדולה יותר, בעיקר הודות להתפתחות המואצת של הרשתות החברתיות ואפליקציות שונות אשר תופסות נפח הולך וגדל מזמן הגלישה של האדם הממוצע.

נשאלת השאלה כיצד נוכל בכל זאת לגרום לאתר שלנו לבלוט מעל המתחרים ולהשאיר את הגולש שהגיע אליו בתוכו כמה שיותר זמן על מנת לחשוף אותו למסרים השיווקים שלנו?

1.בניית עמודי נחיתה ייעודים – לעמודי נחיתה ייעודים יש יתרון מרכזי והוא המבנה הפשוט שלהם : ברוב המכריע של עמודי הנחיתה אין תפריטי משנה או סרגלי ניווט והגולש מתמקד אך ורק במה שמוצג לו בעמוד, כולל קריאה לפעולה המורכבת בדרך כלל מטופס קצר או מספר טלפון . כיום ניתן להשתמש בעמודי נחיתה לא רק עבור קמפיינים ממומנים בגוגל, אלא גם עבור קמפיינים ברשתות חברתיות ופרסום בטלפונים ניידים.

2.הצעת מתנה בעלת ערך – מתנה בעלת ערך יכולה להיות התנסות של חודש אחד חינם במוצר או בשירות, אבל גם ספר או מדריך חינמי בצורת קובץ PDF. טקטיקה זו יכולה להתאים במיוחד לאתרים אשר מוכרים כאמור שירות או מוצר שאין להם נפח פיסי, ולכן גם עלות המשלוח היא בדרך כלל מזערית עד בלתי קיימת.

3.פישוט ממשק המשתמש – בניגוד למה שמקובל לחשוב, מרבית הגולשים שנכנסים בפעם הראשונה לאתר, אינם סורקים את העמוד מלמעלה למטה, אלא מנסים להתמקד באלמנטים השונים שהכי מעניינים אותם. למרב הצער, אתרים אשר נבנים נדבך על נדבך, מאופיינים לעיתים קרובות בתפריטים מסורבלים שנתפרו זה על גבי זה ולגולש קשה להתמצא בהם.

מסיבה זו, באמצעות פישוט ממשק המשתמש הקיים ובעיקר הסרה של כפילויות או פונקציות שאינן רלוונטיות יותר, הגולש מקבל חווית גלישה נוחה יותר ויכול להתרכז רק באלמנטים החשובים לו. כפועל יוצא  מכל, קל יותר לחשוף אותו אל המסרים השיווקים של האתר. למשל, שיעור הלחיצה על באנר מרכזי באתר יכול לעלות באחוז ניכר אם נסיר את כל הפרעות הקשב מסביב לו.

4.עדויות – עדויות של משתמשים או חברות מרוצות יכולים גם כן להעלות את שיעור ההמרה בצורה ניכרת, במיוחד כאשר האתר עוסק בנישה ספציפיות בה הקשרים העסקיים נוטים להיות הדוקים ו – “כולם מכירים את כולם”. העדויות לא חייבות להיות בעמוד נפרד ואפשר לשלב אותן במקום בולט בדף הבית.

5.הגולש לא תמיד יודע להחליט בעצמו – גם אם האתר מוכר מספר מוצרים דומים או שירותים באותו העמוד, לעיתים קרובות יש הצדקה רבה להמליץ לגולש דווקא על מוצר מסוים אשר יכול לחסוך לו כסף או לתת לו תחושה שהוא עשה את הבחירה הנכונה. לדוגמה, אם הגולש נרשם לאתר הכרויות וצריך לבחור בין מספר מינויים שונים, ניתן להמליץ לו על המנוי עם היחס הטוב ביותר בין הכסף שהוא משלם לבין מה שהוא מקבל, או על המנוי הפופולארי ביותר. כך מצד אחד מאפשרים לגולש אפשרות בחירה, אבל מצד שני מחזיקים לו את היד ועוזרים לו בתהליך.

6.הזכירו לגולש מה הוא אמור לעשות – אתרים רבים כיום נוקטים בטקטיקה של הצגת עמוד  אחד ארוך במקום מספר עמודים נפרדים. החיסרון בשיטה זו הוא שהגולש יכול לשכוח שהוא התכוון לשלוח טופס או ללחוץ על כפתור מסוים. לכן, יש היגיון רב ביצירת טופס או כפתורים כפולים (בעיקר כפתורים של רשתות חברתיות), פעם אחת בתחילת העמוד ופעם אחת בסופו.

חלק מהאתרים משתמשים בכפתורים או טפסים מרחפים אשר עוקבים אחר סמן העכבר של הגולש, אך חשוב לזכור כי שיטה זו יכולה לגרום ליותר נזק מאשר תועלת בגלל התחושה הלא נוחה שהיא מעוררת.

8.אל תכריחו את הגולשים להירשם לאתר כדי לבצע רכישה – גולשים רבים שמעוניינים לרכוש מוצר במהירות, נתקלים בדרישה להירשם לאתר ולהקליד פרטים שלא בהכרח חיוניים לרכישה, ובמיוחד אם הם משתמשים בחשבונות כדוגמת PayPal שכבר מאחסנים חלק גדול מן הפרטים האלו.

לכן, רצוי מאוד לאפשר לגולש להשלים את הרכישה כמה שיותר מהר ורק לאחר מכן להציע לו להירשם לאתר. הדבר גם יגרום לגולש להיות נינוח יותר ולמלא את טופס הרישום בצורה אפקטיבית ועם פחות טעויות.

9.התמקדו במה שחשוב לגולש ולא ברשימת תכונות משעממת – אתרים רבים מתמקדים יותר מדי בתכונות של המוצרים או השירותים אותם הם מוכרים, ובמיוחד בארץ לא נדיר לראות אתרים שרוב דפי המוצרים שלהם כוללים מפרטים על גבי מפרטים שחלק גדול מהם לא אומרים לגולש שום דבר.

במקום זאת, יהיה הרבה יותר חכם להראות לגולש מה המוצר או השירות יכולים לעשות בשבילו. לדוגמה, במקום לרשום שתוכנת עריכת גרפיקה מסוימת תומכת בכל הפורמטים האפשריים של תמונות, עדיף לציין שכבר לא צריך לעבוד עם כמה תוכנות במקביל על מנת לשמור את התמונות בפורמט המתאים לאינטרנט.

10.ספקו לגולש הדגמה חיה או חשבון דמו –  לגולש קל יותר להתרשם משירותים או מוצרי רשת אם הוא רואה כיצד הם פועלים במציאות. אתרים רבים מסתפקים בהפקה של מספר קטעי וידאו קצרים עם קריינות מקצועית שאין בהם בהכרח שום דבר רע, אבל חשבון דמו או הדגמה חיה של המוצר דרך אתר אינטרנט או דף פייסבוק יכולים לעשות את העבודה טוב יותר ולתת לגולש טעימה אמיתית ממה שמעוניינים למכור לו.

נכתב באדיבות חברת דובל   http://www.dooble.co.il/ המתמחה בעיצוב אתרים אינטרקטביים, וממשקי משתמש ידידותיים 

אנחנו אַלְטְלַייף קידום אתרים

כבר יותר מ-11 שנה שאנחנו מתמקדים בהשגת תוצאות מעולות עבור לקוחותינו באמצעות קידום אורגני וממומן בגוגל.

בבלוג שלנו תמצאו כתבות ופוסטים שעוסקים במה שאנחנו עושים כל כך טוב - קידום אתרים למקומות הראשונים בתוצאות של מנוע החיפוש של גוגל.

בקש הצעת מחיר ללא התחייבות

אנו מציעים שירותי קידום ופרסום אתרים מקצועיים בגוגל, שעוזרים לעסקים להגדיל את חשיפתם לגולשים ואת נפח התנועה האיכותית לאתר שלהם, ע"י שיפור משמעותי במיקומי ביטויי המפתח הרלוונטיים להם בתוצאת החיפוש, גם כאשר מדובר בתחומים תחרותיים.

עוד מהבלוג שלנו

צפה בכל הפוסטים