החיובים באשראי גבוהים מתקציב הפרסום החודשי שלי. למה זה קורה?

* הבהרה – מאמר זה מתייחס רק לחיובים אוטומטיים באשראי, ולא לחיובים ידניים או אחרים.

קודם כל, חשוב לדעת שגוגל לא גבו ממך מעבר לעלות הקליקים שנצרכו, ושמסגרת התקציב שהוגדרה בקמפיין לא חרגה מגזרתה, אל שפשוט מדובר על האופן שבו מבוצעים החיובים עבור השירות לגוגל, והם אינם קשורים בהכרח לפעילות החודשית בקמפיין.

על תכנית התשלומים לגוגל

מדיניות התשלומים לגוגל, נכון לזמן כתיבת מילים אלה, פועלת באופן פשוט:

  1. בכל ראשון לחודש תחויב היתרה שנשארה מהחודש הקודם (עלות הקליקים שלא חויבה במהלך החודש הקודם). אם היתרה היא אפס – לא יבוצע חיוב
  2. חיוב נוסף יבוצע כאשר יחול המוקדם מבין המקרים:
    א. בכל פעם שנצברת בחשבון הפרסום שלך עלות קליקים של 2,500 ₪
    ב. או לאחר 30 יום ממועד החיוב האחרון 

החיוב האוטומטי יהיה לא יותר מ-2,500 ₪ (למעט במקרים מסוימים בהם התשלום לא הצליח להתבצע כשנצבר סכום קליקים בגובה המדרגה הזאת).

אם מסיבה כלשהי החיוב נדחה, הפרסום ייעצר אוטומטית. כך גוגל מבטיחה לעצמה שהמפרסמים לא יצברו חובות גדולים מדי.

אז איך בכל זאת קורה שהחיוב גבוה מהתקציב החודשי?

מכיוון שהחיובים הם תמיד על תקופה שקדמה להם, ולהבדיל מהפרסום עצמו, הם אינם קשורים בהכרח לתקופה קלנדרית (זאת אומרת, החיובים לא יתבצעו בתאריכים קבועים, אלא לפי מדרגות), לעיתים קורה שהחיוב החודשי בפועל, גדול מעלות כל הקליקים החודשית בחשבון שלך. דוגמאות:

  1. תקציב הפרסום החודשי שלך הוא 3,000 ₪, אבל באותו חודש כרטיס האשראי שלך חיוב ע”י גוגל בסכום של 5,000 ₪.זה קרה מכיוון שמדרגת החיוב של 2,500 ₪ הופעלה פעמיים באותו חודש קלנדרי. אבל חשוב לזכור שהחיוב הראשון מבין השניים, היה ברובו בכלל על קליקים שנצרכו בחודש הקודם.

  2. תקציב הפרסום הוא 1,500 ₪, אבל באותו חודש כרטיס האשראי שלך חויב ע”י גוגל בסכום של כ-2,900 ₪. זה קרה מכיוון שמרווח הזמנים המקסימלי בין שני חיובים (30 יום) התרחש באותו חודש. מקרים כאלה מאוד נדירים (בערך פעם בשנה) וקורים רק בחודשים של 31 ימים, ורק כשהחיוב הראשון באותו חודש קורה בדיוק בראשון לחודש, כך ש-30 יום לאחר מכן עדיין באותו חודש קלנדרי.

כמה דברים שחשוב לזכור

  • תקציב הפרסום הוא לחודש קלנדרי (בעיקר מטעמי נוחות. בעיקרון, בגוגל התקציב הוא בכלל יומי), בעוד שמועדי החיובים אינם קשורים לזמנים קבועים.

  • מכיוון שהחיובים של גוגל מבוצעים תמיד על קליקים שכבר נצרכו בפועל, ברוב המקרים, בחודשיים הראשונים לפרסום, סכום החיובים בפועל לגוגל נמוך מתקציב הפרסום החודשי, גם מכיוון שהחיוב הראשון בדרך כלל נמוך יותר (עד 1,500 ₪ בחיוב הראשון), וגם מכיוון שבפתיחת חשבון פרסום חדש, חשבון הפרסום של הלקוח מזוכה אוטומטית בסך של 300 ₪, ע”י שובר הנחה לפרסום. אנחנו נוטים לשכוח את התקופה הזאת בהמשך הדרך לחשוב בטעות שעלויות הפרסום גדלו, אך מדובר על סכומי חיוב זהים לעלויות הקבועות.

  • בשל אופן הפרסום, עלות הקליקים היומית הכוללת לא קבועה ולא זהה בכל הימים, כך שבחשבונות מסוימים, ובמיוחד בחשבונות שתקציב הפרסום החודשי שלהם קרוב ל-2,500 ₪ או למכפלה כלשהי של הסכום הזה, באותו חודש עשוי להיות חיוב כולל גבוה יותר מתקציב הפרסום החודשי, בשל מדרגות החיוב של גוגל הנ”ל (התקציב, כל עוד לא שינינו אותו נשאר אותו דבר, אך הצריכה בפועל עשויה להשתנות בסבירות מאוד גבוהה, במיוחד בקמפיין לרשת החיפוש). עם זאת, מדובר בדרך כלל על חריגות קטנות שמתאזנות בתקופה שלאחר מכן (או במקרים מסוימים, כשבתקופה שקדמה לחריגה העלויות דווקא היו נמוכות מהתקציב).

  • אם בוצעו במהלך החודש, או החודש שקדם לו, שינוים בגובה התקציב, או שנוספו קמפיינים וקבוצות מודעות, הדבר עשוי להשפיע על גובה התקציב ועל גובה החיוב.

לסיכום, חשוב ורצוי להסתכל על החיובים של גוגל מתחילת הדרך וברמה של מספר חודשים ולראות כיצד לאורך זמן החיובים מתיישרים עם התקציב, ובמידה וישנן שאלות או בקשות, להפנות אותן בהקדם אלינו כדי שנוכל לטפל בהן.

פנו אלינו

או השאירו פרטים בטופס
ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

עוד מהבלוג שלנו

הטבה מיוחדת לזמן מוגבל

מבצע למצטרפים עד סוף אפריל 2024

בואו נתחיל ברגל ימין :)
כל לקוח חדש מקבל מאיתנו גם שירות של חברת בוטיק, וגם הטבה ששווה הרבה כסף. איזו הטבה מתאימה לכם?

קידום אורגני ב-1,500 ₪

לחודש הראשון

אתר תדמיתי ב-4,000 ₪

או

דף נחיתה ב-900 ₪

ניהול פרסום בגוגל ב-900 ₪

לחודש הראשון

+מניעת קליקים מזויפים

* פרטים נוספים יינתנו בשיחה הראשונית

נשמע מעניין? פנו אלינו ונשמח לעבוד ביחד!

התקשרו 052-732-4540 – או השאירו פרטים בטופס שמתחת ונחזור אליכם בהקדם עם הצעה אטרקטיבית ומשתלמת