לימודי פיתוח משחקי מחשב – עיצוב משחקי מחשב

לימודי פיתוח ועיצוב משחקי מחשב זהו המסלול הנכון לכל מי שמעוניין להשתלב בתעשיית פיתוח המשחקים בישראל ובעולם.

היתרון של לימודי פיתוח ועיצוב משחקי מחשב, הוא בכך שהם מספקים ללומדים במסלול את  הידע וההכשרה על מנת למצוא עבודה בתחום של פיתוח משחקי מחשב. אין ספק כי משחקי מחשב מהווים חלק משמעותי בתרבות של היום ותוספים נתח שוק הולך וגדל.

פיתוח ועיצוב משחקי מחשב – כל מה שתרצו לדעת

בישראל כיום לא מפתחים משחקי ענק כדוגמת וורלד אוף וור קראפט או קול אוף דיוטי. אין בישראל כיום את הידע או הכסף להפקת משחקים בסדר גודל כזה. בישראל בעיקר מפתחים משחקי ק’זואל או בשמם העממי – משחקי פלאש.
אלו הם משחקים המתאימים לפייסבוק, לטלפונים ניידים או לפלטפורמות שאינם לגיימרים כבדים. המשחקים הם פשוטים יחסית, מהירים בתכנון ובביצוע ואינם מיועדים להכניס מיליונים למפתחים. אלו הם משחקים מהירים וממכרים אך הזמינות שלהם גבוהה ומהירה.

אז כיצד מעצבים משחקי מחשב בפועל?

עיצוב משחקי המחשב מתחלק לכמה רמות:

1. עיצוב משחק מחשב בצורה נכונה

בעיצוב משחק יש את כל חוקי המשחק, השלבים השונים, סיפור העלילה, תכנון חווית המשתמש ותוכן המשחק; להיות מעצב משחקים הוא בעצם שם נרדף להיות תסריטאי טוב אשר יודע לבנות סיפור הדוק ומעניין. בעצם עיצוב המשחק הוא הלב והמהות של המשחק כולו ועליו מולבשות כל המערכות הטכניות.

2. עיצוב גרפי לממש המשתמש של המשחק

דמויות, רקע, ממשק משתמש, עיצוב מסך ופונטים. שימוש בתכנת פלאש ופוטושופ הן התוכנות העיקריות כאן; לעתים מעצבים גרפים גם מתעסקים עם הנפשות דו מימד. לכל משחק שמכבד את עצמו יש מעצב גרפי יחיד ומיוחד.

3. תלת ממד ואנימציות למשחק המחשב

הנפשת ותנועת המשחק. תוכנת 3D סטודיוס ודומיה. טקסטורה, מידול וריגים הם עולם גדול ומעניין. כאן טמון הקסם של המשחק. המקום בו דברים קורים וזזים ממקום למקום.

4. מעצב קול וסאונד למשחק

האווירה והנשמה של המשחק. קולות של הדמויות, אפקטים מיוחדים וכמובן המוסיקה של העלילה. מלחינים רבים נכנסים לתחום משחקי המחשב בהבנה שזהו שוק צומח וגדל. תפקיד איש הסאונד הוא לקרוא את עיצוב המשחק ולתת לו בעזרת הצלילים קול מדויק ואווירה מתאימה.

5. תכנות המשחק בפועל

ישנן שפות רבות לתכנות – ג’אבה, סי, AS3 ויוניטי. מתכנת טוב הוא כמו איש מפעיל התפאורה בתאטרון. הוא גורם לכל חלקי המשחק לנוע בסנכרון וללא תקלות. לעתים המשחק ניראה מעולה במסך המחשב ,אבל אם אין איש תכנות טוב, המשחק עלול להיות מלא בטעויות ובאגים ובעקבות אלו – להיתקע.

6. שיווק המשחק

מה שווה משחק טוב אם אין מי שיקנה אותו? איך מוציאים לאור משחק? מי מנהל את ההתנהלות הכספית כדי שכל העסק יחזיק מעמד? כאשר יוצרים משחק חייבים אדמיניסטרציה טובה או בעברית אנשי מנהלה אשר ידחפו את כל העסק קדימה ויתנו לאנשי המקצוע לבצע את עבודתם בשקט בתחומם. כמו כן חייבים להתחיל ליצור באזז סיבב המשחק כלומר לעשות לו יחסי ציבור טובים ומיתוג ויראלי ככל האפשר. ישנן קהילות רבות באינטרנט של גיימרים ושל חובבי משחקים, וכדאי לתת להם להתנסות במשחק ולקוות שהם ימליצו עליו בבלוגים שלהם או בקבוצות שלהם בפייסבוק.

לימודי פיתוח משחקים

לימודי פיתוח ועיצוב משחקי מחשב  במכללת תילתן – הרשמו עכשיו טלפון 04-8142020

לעמוד הבית של אלטלייף קידום אתרים

תוכן עניינים

פנו אלינו

או השאירו פרטים בטופס
ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

עוד מהבלוג שלנו