לקוחות רבים שואלים אותנו כיצד לקרוא את החשבונית החודשית של גוגל. בפוסט הזה ננסה לענות על השאלות המרכזיות.

החשבונית מופקת בדרך כלל בין חמישה לשבעה ימים מתחילת החודש העוקב, ואנחנו שולחים אותה ללקוחותינו משתי סיבות:

  1. תיעוד והצגת הסכומים ששולמו לגוגל בחודש הקודם
  2. שליחת החשבונית לרואה החשבון לצרכי מס

מסמך החשבונית מורכב בדרך כלל משני דפים.

הערה – החשבונית שמוצגת בדוגמה היא באנגלית. אם אתם מקבלים חשבונית בעברית, הכיוונים הפוכים, אך מעבר לכך ולשפת המסמך אין הבדל בין החשבוניות.

הדף הראשון – סיכום סכומי החיוב והפעילות

חשבונית גוגל - דף ראשון

לחצו על התמונה לתצוגה בגודל מלא

בדף הראשון ישנו סיכום של פעילות החשבון בחודש שעבר.

בחלק העליון, מתחת ללוגו של גוגל, מופיעים שם בעל החשבון (בדרך כלל שם החברה), ופרטים נוספים כמו כתובת ואיש קשר. את הפרטים האלו ניתן לשנות, אך רק לפני שהופקה החשבונית, זאת אומרת, לפני תחילת החודש העוקב (למשל, אם ברצונכם לשנות את השם בחשבונית של ינואר, אפשר לעשות זאת רק לפני סוף חודש ינואר).

מתחת לחלק זה נמצאות שתי טבלאות:

בטבלה השמאלית מופיעים פרטים מזהים על חשבון הפרסום ופרופיל התשלום שלכם בגוגל, ותאריך הפקת המסמך (כאן תוכלו לראות שהיא מופקת תמיד ביום האחרון של החודש).

בטבלה הימנית מופיעה רשימת סכומים. חלק זה מבלבל לקוחות רבים:

  • יתרת פתיחה (Starting balance) – הסכום שנותר מהחודש שעבר, והצטרף לחשבונית הנוכחית. הסכום הזה זהה ליתרת הסגירה של החודש שלפניו
  • סה”כ פעילות חדשה (Total new activity) – סך כל עלות הקליקים שנצברו בחודש החשבונית
  • סה”כ תשלומים שהתקבלו (Total payments received) *מסומן בתמונה לדוגמה – סיכום כל החיובים שבוצעו מכרטיס האשראי באותו חודש – זה הסכום עליו מצהירים כהוצאה לצורך מס
    שימו לב שסכום החיוב עשוי להיות שונה מסכום הפעילות באותו חודשהסבר נוסף כאן
  • יתרת סגירה (Ending balance in ILS) – הסכום שנותר בחשבון לאחר הורדת התשלומים, ועובר לחודש הבא (יתרת הפתיחה של החודש הבא)

אנחנו שולחים לרואה החשבון רק את הדף הראשון, וכך ממליצים גם ללקוחותינו, אך יש לוודא זאת עם רואה החשבון שלכם.

הדף השני – פירוט הפעילות והתשלומים

חשבונית גוגל - דף שני

לחצו על התמונה לתצוגה בגודל מלא

בדף השני של החשבונית ישנו פירוט על הפעילות בחשבון, והחיובים שבוצעו בכרטיס האשראי.

בחלק העליון (מסומן בכחול בדוגמה) ניתן לראות פירוט של רכיבי החיוב והזיכוי עם סכומי כל פעילות. חלק זה הוא למעשה פירוט של הסעיף סה”כ פעילות חדשה (Total new activity) שמופיע בדף הראשון. ניתן לראות שהסכום בתחתית חלק זה, זהה לסכום בסעיף המקביל בדף הראשון.
חיובים יהיו עבור פעילות בקמפיינים (וניתן לראות כאן את עלותו של כל קמפיין). זיכויים יכולים לנבוע מקופונים, מהחזרים בגין קליקים לא חוקיים, ועוד.
בחלק זה גם ניתן לראות שכל הסכומים הם ללא תוספת מע”מ. זאת מכיוון שהתשלום מבוצע למעשה בחו”ל.

בחלק התחתון (מסומן בירוק) ישנו פירוט של החיובים בפועל. חלק זה הוא הרחבה של הסעיף סה”כ תשלומים שהתקבלו (Total payments received) שמופיע בדף הראשון. ניתן לראות שהסכום בתחתית חלק זה, זהה לסכום בסעיף המקביל לו בדף הראשון.
כאן ניתן לראות את תאריכי החיוב, אמצעי התשלום (בכרטיס אשראי יוצגו שם חברת האשראי ו-4 הספרות האחרונות של הכרטיס), וסכומי התשלום בכל חיוב.

מקווים שמאמר זה עזר לכם להבין טוב יותר את החשבונית של גוגל 🙂

 

אנחנו אַלְטְלַייף קידום אתרים

כבר יותר מ-11 שנה שאנחנו מתמקדים בהשגת תוצאות מעולות עבור לקוחותינו באמצעות קידום אורגני וממומן בגוגל.

בבלוג שלנו תמצאו כתבות ופוסטים שעוסקים במה שאנחנו עושים כל כך טוב - קידום אתרים למקומות הראשונים בתוצאות של מנוע החיפוש של גוגל.

בקש הצעת מחיר ללא התחייבות

אנו מציעים שירותי קידום ופרסום אתרים מקצועיים בגוגל, שעוזרים לעסקים להגדיל את חשיפתם לגולשים ואת נפח התנועה האיכותית לאתר שלהם, ע"י שיפור משמעותי במיקומי ביטויי המפתח הרלוונטיים להם בתוצאת החיפוש, גם כאשר מדובר בתחומים תחרותיים.

עוד מהבלוג שלנו

צפה בכל הפוסטים